Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe modele PSA pokryły straty kursowe

Grupa PSA Peugeot Citroen zwiększyła w I kwartale obroty o 4,9 proc., bo powodzenie nowych modeli zlikwidowało straty na deprecjacji funta szterlinga i skutki pożaru u poddostawcy.

Publikacja: 27.04.2017 18:26

Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.

PSA potwierdziła średnioterminowe założenia swego planu, m.in. marżę operacyjną ponad 4,5 proc. w 2016-18 r. i wzrost obrotów o 10 proc. w 2015-18 r. Poprawiła prognozę wzrostu rynku w Europie i Ameryce Łacińskiej o 1 i o 2 proc.

Dyrektor finansowy Jean-Baptiste de Chatillon nie zakłada szybkiej poprawy w Chinach, gdzie grupa dokonuje rozległej restrukturyzacji swej sieci handlowej w związku z konkurencją miejscowych producentów, spodziewa się natomiast wzrostu sprzedaży u partnerów w II półroczu wraz z pojawieniem się 2 modeli opracowanych wspólnie z Oplem.

Francuzi przewidują sfinalizowanie kupna Opla/Vauxhalla zgodnie z harmonogramem ogłoszonym w marcu i już w tym roku zbieranie owoców pierwszych wspólnych produktów obu grup.

— Pracujemy normalnie nad dopięciem transakcji, mamy do przejścia kilka etapów administracyjnych dotyczących Opel Banku, działu samochodowego i urzędów konkurencji. Jesteśmy absolutnie zgodni z harmonogramem zakończenia tego w tym roku — powiedział de Chatillon.

Reklama
Reklama

- Głównym motorem napędu sprzedaży w II półroczu będzie duży SUV GrandLand X, produkowany w Sochaux na tej samej linii co 3008, a w końcu I półrocza mały SUV CrossLand X z fabryki GM w Barcelonie, a do nich dołączy nowy Citroen C3 Aircross — poinformować dyrektor finansowy.

Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama