Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.
PSA potwierdziła średnioterminowe założenia swego planu, m.in. marżę operacyjną ponad 4,5 proc. w 2016-18 r. i wzrost obrotów o 10 proc. w 2015-18 r. Poprawiła prognozę wzrostu rynku w Europie i Ameryce Łacińskiej o 1 i o 2 proc.
Dyrektor finansowy Jean-Baptiste de Chatillon nie zakłada szybkiej poprawy w Chinach, gdzie grupa dokonuje rozległej restrukturyzacji swej sieci handlowej w związku z konkurencją miejscowych producentów, spodziewa się natomiast wzrostu sprzedaży u partnerów w II półroczu wraz z pojawieniem się 2 modeli opracowanych wspólnie z Oplem.
Francuzi przewidują sfinalizowanie kupna Opla/Vauxhalla zgodnie z harmonogramem ogłoszonym w marcu i już w tym roku zbieranie owoców pierwszych wspólnych produktów obu grup.
— Pracujemy normalnie nad dopięciem transakcji, mamy do przejścia kilka etapów administracyjnych dotyczących Opel Banku, działu samochodowego i urzędów konkurencji. Jesteśmy absolutnie zgodni z harmonogramem zakończenia tego w tym roku — powiedział de Chatillon.