Spośród pięciu ofert, które wpłynęły na przetarg, magistrat wybrał najtańszą, o wartości 2,9 mln zł. „Przy ocenie ofert brano pod uwagę także warunki serwisu, liczbę osób wyznaczonych do realizacji zamówienia oraz efektywność energetyczną wykorzystywanych urządzeń" - poinformował sekretarz miasta Rafał Czajkowski.
W ramach systemu powstanie wirtualne biuro obsługi mieszkańca. „Każdy radomianin będzie mógł na indywidualnym koncie sprawdzać swoje zobowiązania wobec gminy i drogą elektroniczną opłacać np. podatek od nieruchomości, od środków transportu lub płacić za odbiór odpadów" - wyjaśnił Czajkowski. Dodał, że drogą internetową mieszkańcy Radomia będą mogli składać także inne urzędowe dokumenty. Będzie również możliwość internetowego rezerwowania wizyt w poszczególnych wydziałach urzędu miejskiego oraz zapisywanie dzieci na zajęcia w miejskich placówkach kultury.
Wdrożenie systemów informatycznych oraz uruchomienie e-usług ma nastąpić do końca lutego 2018 r.
Projekt „Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców Radomia" jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, który pokryje 80 procent kosztów.