Reklama

Vivid Games zapowiada 10 tytułów na koniec roku 2018

Po raz pierwszy od trzech kwartałów Vivid Games zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży produktów z kwartału na kwartał.

Aktualizacja: 25.05.2017 11:46 Publikacja: 25.05.2017 11:24

Vivid Games zapowiada 10 tytułów na koniec roku 2018

Foto: Bloomberg

Na poziomie grupy były one wyższe o ponad 35 proc. w stosunku do IV kw. 2016 r. - Pomimo, że premiera nowej gry miała miejsce dopiero w końcówce pierwszego kwartału udało się nam znacząco zwiększyć sprzedaż wobec ostatniego kwartału 2016 r. To efekt dobrego przyjęcia gry „Highway Getaway" oraz wzrostu przychodów z „Real Boxing" - tłumaczy Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Mimo, że sprzedaż odbiega jeszcze od wyniku za analogiczny okres roku ubiegłego, jest on przekonany, że kolejne kwartały przyniosą stabilizację wyników ze skokowym wzrostem w IV kw. Wówczas spółka planujemy premiery dwóch dużych produkcji: „Metal Fist" i „Outer Pioneer".

- Uważam, że najgorszy czas mamy już za sobą i możemy zaskoczyć rynek już tylko in plus - dodaje Kościelny.

Według niego IV kw. 2017 r. będzie rekordowy w br. Jednocześnie prezes bydgoskiego studia zapowiada że do końca 2018 r. zwiększy liczbę tytułów w sprzedaży z obecnych czterech do 10. To oznacza sześć premier w ciągu najbliższych 18 miesięcy (wliczając „Metal Fist" i „Outer Pioneer").

Premiera „Highway Getaway", pierwszej tegorocznej gry w programie wydawniczym Vivid Games, była lepsza od oczekiwań. Dotychczas grę pobrało ponad 2,7 mln graczy, a pierwsza aktualizacja, która miała miejsce w maju, przyniosła zauważalną poprawę monetyzacji. - Kolejną aktualizację planujemy na początku lipca. W trakcie najbliższych miesięcy będziemy również poszerzać kanały dystrybucji poza Apple App Store i Google Play - mówi Remigiusz Kościelny.

Reklama
Reklama

Jednak wciąż główną siłą napędową giełdowej spółki jest marka „Real Boxing", która została już pobrana blisko 50 mln razy. Najnowsza odsłona marki: „Real Boxing Manny Pacquiao" miała miejsce w kwietniu. W miesiąc od premiery gra została pobrana ponad 1 mln razy. - Uważamy to za dobry wynik. Wskaźniki monetyzacji są zgodne z założeniami. W lipcu planujemy pierwszą aktualizację na obu platformach, która będzie zsynchronizowana z kolejną walką mistrza świata.

Kluczowe dla tegorocznych wyników będą premiery dwóch wspomnianych wcześniej tytułów, na które trzeba czekać do ostatniego kwartału br. - Zidentyfikowaliśmy w „Metal Fist" kilka obszarów, których ulepszenie może w znaczący sposób zwiększyć zakładane wpływy z gry, dlatego z pełną świadomością postanowiliśmy przeznaczyć dodatkowe kilka miesięcy na dopracowanie całości. Wiemy, iż nie unikniemy krytyki części rynku, jednak zależy nam na tym, aby każda z naszych gier wyróżniała się najwyższą jakością i dawała możliwie największe szanse na światowy sukces finansowy - podkreśla prezes Vivida Games.

W tym roku Vivid Games zamierza również podpisać kolejne umowy wydawnicze i zapowiada cztery premiery w roku 2018.

Fakt opóźnień w premierach i słabe wyniki finansowe nie spodobały się akcjonariuszom. Od rana akcje bydgoskiego game developera na GPW spadają. Papiery potaniały o 7 proc. w stosunku do ceny z zamknięcia środowej sesji. Płacić za nie trzeba 3,69 zł, czyli o 3 proc. mniej niż na początku roku.

Vivid za I kw. 2017 r. odnotował 1,94 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 2,76 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 1,29 mln zł (3,23 mln zł zysku rok wcześniej). Przychody w tym okresie sięgnęły 4,46 mln zł (6,63 mln zł rok wcześniej).

Biznes
Asseco bije rekordy wyników. Czy inwestorzy mogą liczyć na kolejną hossę?
Biznes
Asseco pokazuje wyniki. Polska noga rośnie najmocniej
Biznes
Polska gospodarka przyspiesza, fundusze obligacji, chmurowy sojusz Amazon–Google
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama