Ofensywa produktów Renault opłaciła się

Renault osiągnął w I półroczu rekordową sprzedaż, wzrosła o 10,4 proc. do 1,88 mln sztuk dzięki ciągłemu odnawianiu gamy produktów, premierze SUV w Chinach i pojawieniu się na rynku Iranu

Publikacja: 18.07.2017 12:44

Ofensywa produktów Renault opłaciła się

Foto: Bloomberg

Firma z Boulogne-Billancourt zbiera owoce kompleksowego odnowienia gamy pod kierunkiem głównego stylisty Laurensa van der Ackera, który pracuje w Renault od 8 lat. Na lepszą sprzedaż wpłynął także wzrost popytu w Europie na auta taniej marki Dacia, a ostatnio sukces mini-SUV-a Captur. Szef pionu sprzedaży Thierry Koskas przyznał, że „nasza strategia odnowy gamy i ekspansji geograficznej daje w dalszym ciągu efekty".

Osiągnięta dynamika jest 4-krotnie większa od wzrostu światowego rynku o 2,6 proc. Marka Renault odnotowała postęp sprzedaży o 9,7 proc., Renault Samsung Motors o 12,5, Dacia o 11,8 i Lada o 12,2. Udział rynkowy całej grupy zwiększył się o 0,3 pkt proc. do 4,1 proc.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Mocno przyspiesza sprzedaż aut na prąd. I to mimo braku dopłat
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł