Reklama
Rozwiń
Reklama

Renault Nissan zacieśnia sojusz

Renault Nissan obiecał podwoić do 2022 r., oszczędności do 10 mld euro po części poprzez bliższą współpracę w Mitsubishi Motors i przyspieszenie programów wspólnego korzystania z podzespołów, ale nie rozwiązał głównych kwestii sojuszu

Publikacja: 18.09.2017 12:27

Renault Nissan zacieśnia sojusz

Foto: Bloomberg

Carlos Ghosn obiecał przyspieszyć tempo integracji po objęciu w 2016 r. przez Nissana pakietu kontrolnego w Mitsubishi. Sojusz 2 firm istniejący od 18 lat zaczął dopiero niedawno wypuszczać pojazdy na wspólnej platformie. Sojusz 3 firm zmienił swe logo, z dwóch do trzech krzywych linii splecionych ze sobą.

- Synergie wzrosną z jednej strony, bo zwiększyła się skala sojuszu — powiedział Ghosn na konferencji prasowej w Paryżu. — Z drugiej strony, pojawiły się nowe dziedziny współpracy, nowe płyty podłogowe, większa liczba wspólnych silników, a w zakresie wszystkich nowych technologii będzie jeden wyznacznik używany przez każdą markę. Celem jest dojście do 3 przedsiębiorstw o jednolitej skuteczności, z zachowaniem tożsamości każdej z nich — dodał szef sojuszu.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Spór o przepisy antynikotynowe na szczycie WHO w Genewie
Biznes
Superman #1 z pierwszego nakładu DC najdroższym komiksem w historii
Biznes
Autoportret Fridy Kahlo sprzedany za 55 mln dolarów. To rekord dla dzieła stworzonego przez kobietę
Biznes
Plan USA dla Ukrainy, AI uderza w copywriterów i impas na COP30
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Wojna Putina zatapia stocznie Rosji. Nie płacą i zwalniają
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama