Czekając na cyfrową transformację

57 proc. firm w naszym kraju traktuje projekty cyfrowe jako priorytet, ale tylko 36 proc. menedżerów twierdzi, że organizacja ma sprecyzowaną strategię w tym zakresie – wynika z badań Microsoft.

Aktualizacja: 12.11.2017 21:01 Publikacja: 12.11.2017 21:00

Czekając na cyfrową transformację

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jest zbyt wcześnie, by mówić, że rodzimi przedsiębiorcy są gotowi na cyfrową transformację. Z najnowszego raportu Microsoftu, udostępnionego „Rzeczpospolitej", wynika, że dla menedżerów przeszkodą są kwestie związane z cyberbezpieczeństwem, a także dotychczasowa kultura biznesowa (tak twierdzi odpowiednio 41 i 44 proc. badanych menedżerów). Po 38 proc. respondentów jako bariery wskazuje też brak kompetencji do takiej transformacji oraz niesprzyjające regulacje prawne.

Mimo to w polskich firmach podejmowane są liczne działania, które mają wznieść je na kolejny poziom cyfrowego rozwoju. 82 proc. ankietowanych liderów firm twierdzi, że jedną z najważniejszych inicjatyw jest budowa wśród pracowników kompetencji cyfrowych. Dla 51 proc. kluczowe jest wdrożenie narzędzi do pracy zdalnej i mobilnej.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Może być pirackie, byle zachodnie. Rosjanie nie chcą rosyjskiego IT
Biznes
Ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta wreszcie na liście prac rządu
Biznes
Prezydent kontra rząd? Biznes wzywa do współpracy
Biznes
Co nowy prezydent powinien zrobić w obronności?
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Biznes
Biznes liczy na prorozwojową współpracę rządu i prezydenta