Reklama

Czekając na cyfrową transformację

57 proc. firm w naszym kraju traktuje projekty cyfrowe jako priorytet, ale tylko 36 proc. menedżerów twierdzi, że organizacja ma sprecyzowaną strategię w tym zakresie – wynika z badań Microsoft.

Aktualizacja: 12.11.2017 21:01 Publikacja: 12.11.2017 21:00

Czekając na cyfrową transformację

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jest zbyt wcześnie, by mówić, że rodzimi przedsiębiorcy są gotowi na cyfrową transformację. Z najnowszego raportu Microsoftu, udostępnionego „Rzeczpospolitej", wynika, że dla menedżerów przeszkodą są kwestie związane z cyberbezpieczeństwem, a także dotychczasowa kultura biznesowa (tak twierdzi odpowiednio 41 i 44 proc. badanych menedżerów). Po 38 proc. respondentów jako bariery wskazuje też brak kompetencji do takiej transformacji oraz niesprzyjające regulacje prawne.

Mimo to w polskich firmach podejmowane są liczne działania, które mają wznieść je na kolejny poziom cyfrowego rozwoju. 82 proc. ankietowanych liderów firm twierdzi, że jedną z najważniejszych inicjatyw jest budowa wśród pracowników kompetencji cyfrowych. Dla 51 proc. kluczowe jest wdrożenie narzędzi do pracy zdalnej i mobilnej.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama