Czekając na cyfrową transformację

57 proc. firm w naszym kraju traktuje projekty cyfrowe jako priorytet, ale tylko 36 proc. menedżerów twierdzi, że organizacja ma sprecyzowaną strategię w tym zakresie – wynika z badań Microsoft.

Aktualizacja: 12.11.2017 21:01 Publikacja: 12.11.2017 21:00

Czekając na cyfrową transformację

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jest zbyt wcześnie, by mówić, że rodzimi przedsiębiorcy są gotowi na cyfrową transformację. Z najnowszego raportu Microsoftu, udostępnionego „Rzeczpospolitej", wynika, że dla menedżerów przeszkodą są kwestie związane z cyberbezpieczeństwem, a także dotychczasowa kultura biznesowa (tak twierdzi odpowiednio 41 i 44 proc. badanych menedżerów). Po 38 proc. respondentów jako bariery wskazuje też brak kompetencji do takiej transformacji oraz niesprzyjające regulacje prawne.

Mimo to w polskich firmach podejmowane są liczne działania, które mają wznieść je na kolejny poziom cyfrowego rozwoju. 82 proc. ankietowanych liderów firm twierdzi, że jedną z najważniejszych inicjatyw jest budowa wśród pracowników kompetencji cyfrowych. Dla 51 proc. kluczowe jest wdrożenie narzędzi do pracy zdalnej i mobilnej.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca