Reklama

Były prezes Frisco rzuca wyzwanie Uberowi

Nicolas Jedraszak, który parę lat temu kierował Frisco.pl - internetowym sklepem spożywczym, specjalizującym się w dostawach zakupów bezpośrednio do klienta - buduje pokrewny biznes. Były szef spółki z portfela funduszu MCI założył startup specjalizujący się w dostawach jedzenia na wynos.

Aktualizacja: 20.12.2017 12:45 Publikacja: 20.12.2017 11:40

Były prezes Frisco rzuca wyzwanie Uberowi

Foto: 123RF

Jego Daily, wzorujące się na brytyjskim Deliveroo, pozyskało właśnie inwestorów. W działającą od ponad roku firmę zainwestowały fundusze Alfabeat oraz Zernike Meta Ventures.

Nicolas Jedraszak liczy, że Daily zostanie środkowoeuropejskim liderem na rynku dostaw jedzenia. W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się trendy w zakresie składania zamówień w restauracjach. Dziś, obok wciąż popularnego, choć już nie tak powszechnego kontaktu telefonicznego, rozwijają się platformy internetowe. Jednak - mimo rosnącej popularności tego typu serwisów - wkrótce może okazać się, że i to rozwiązanie nie zaspokaja podstawowych potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie nie tylko wygodę składania zamówienia, lecz również czas jego dostawy. - Obecnie wciąż popularną formą dostarczania jedzenia stosowaną przez restauracje, jest obsługa wszystkich klientów, którzy zamawiają posiłki na wynos, przez jednego z pracowników lokalu, zajmującego się dowozem. To niestety przekłada się na czas realizacji zamówienia. Często zdarza się, że na posiłek czeka się ponad godzinę. Dla klienta jest to nieatrakcyjne - mówi współtwórca Daily. 

Alternatywą jest oferta startupu Jedraszaka, która zapewnia w pełni zintegrowaną logistykę. - My odpowiadamy za działania związane z przyjęciem i dostarczeniem zamówienia, a restauratorzy za przygotowanie posiłków. Za granicą ten model już się przyjął. U nas już widać, że będzie podobnie - zapowiada.

Jedraszak to doświadczony przedsiębiorca. Poza pracą we Frisco.pl był również m.in. współzałożycielem firmy programistycznej The Software House, która w tym roku znalazła się na szczycie listy „Technology Fast 50 Central Europe” Deloitta.

Daily współpracuje z kilkuset restauracjami w Warszawie. Dotychczas pozyskało finansowanie od kilku inwestorów prywatnych i instytucjonalnych. Firma odnotowuje comiesięczny kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby zamówień. Dzięki inwestycji Zernike i Alfabeat startup chce rozwinąć technologię algorytmów predykcyjnych, określających liczbę zamówień, optymalizujących realizację dostaw i automatyczne zarządzanie zleceniami.

Reklama
Reklama

Internetowy rynek dostaw jedzenia na świecie do końca 2018 r. będzie rósł w tempie 25 proc. rocznie, a w kolejnych latach średnio o 15 proc. Na świecie działa wiele firm, które oferują tego typu usługi. W USA to m.in. GrubHub, DoorDash, czy Postmates, a w Europie liderem jest Deliveroo (w Skandynawii rozwija się z kolei serwis Wolt. Swoje usługi tego typu w Polsce oferuje PizzaPortal (przejęła wcześniej Foodpandę), Pyszne.pl a także Uber (usługa UberEats). Małgorzata Sitkowska, współzałożycielka Daily, nie uważa jednak usług Ubera za zagrożenie. - Z tej branży znamy kilka podobnych sytuacji, w których obok globalnej usługi, istnieją inne, lokalne. Często to one - dzięki poziomowi świadczonych usług - wygrywają ze światowymi gigantami, zyskując to, co najcenniejsze, czyli zaufanie klientów. To wyróżnia Daily w Warszawie - komentuje.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama