Były prezes Frisco rzuca wyzwanie Uberowi

Nicolas Jedraszak, który parę lat temu kierował Frisco.pl - internetowym sklepem spożywczym, specjalizującym się w dostawach zakupów bezpośrednio do klienta - buduje pokrewny biznes. Były szef spółki z portfela funduszu MCI założył startup specjalizujący się w dostawach jedzenia na wynos.

Aktualizacja: 20.12.2017 12:45 Publikacja: 20.12.2017 11:40

Były prezes Frisco rzuca wyzwanie Uberowi

Foto: 123RF

Jego Daily, wzorujące się na brytyjskim Deliveroo, pozyskało właśnie inwestorów. W działającą od ponad roku firmę zainwestowały fundusze Alfabeat oraz Zernike Meta Ventures.

Nicolas Jedraszak liczy, że Daily zostanie środkowoeuropejskim liderem na rynku dostaw jedzenia. W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się trendy w zakresie składania zamówień w restauracjach. Dziś, obok wciąż popularnego, choć już nie tak powszechnego kontaktu telefonicznego, rozwijają się platformy internetowe. Jednak - mimo rosnącej popularności tego typu serwisów - wkrótce może okazać się, że i to rozwiązanie nie zaspokaja podstawowych potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie nie tylko wygodę składania zamówienia, lecz również czas jego dostawy. - Obecnie wciąż popularną formą dostarczania jedzenia stosowaną przez restauracje, jest obsługa wszystkich klientów, którzy zamawiają posiłki na wynos, przez jednego z pracowników lokalu, zajmującego się dowozem. To niestety przekłada się na czas realizacji zamówienia. Często zdarza się, że na posiłek czeka się ponad godzinę. Dla klienta jest to nieatrakcyjne - mówi współtwórca Daily. 

Alternatywą jest oferta startupu Jedraszaka, która zapewnia w pełni zintegrowaną logistykę. - My odpowiadamy za działania związane z przyjęciem i dostarczeniem zamówienia, a restauratorzy za przygotowanie posiłków. Za granicą ten model już się przyjął. U nas już widać, że będzie podobnie - zapowiada.

Jedraszak to doświadczony przedsiębiorca. Poza pracą we Frisco.pl był również m.in. współzałożycielem firmy programistycznej The Software House, która w tym roku znalazła się na szczycie listy „Technology Fast 50 Central Europe” Deloitta.

Daily współpracuje z kilkuset restauracjami w Warszawie. Dotychczas pozyskało finansowanie od kilku inwestorów prywatnych i instytucjonalnych. Firma odnotowuje comiesięczny kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby zamówień. Dzięki inwestycji Zernike i Alfabeat startup chce rozwinąć technologię algorytmów predykcyjnych, określających liczbę zamówień, optymalizujących realizację dostaw i automatyczne zarządzanie zleceniami.

Internetowy rynek dostaw jedzenia na świecie do końca 2018 r. będzie rósł w tempie 25 proc. rocznie, a w kolejnych latach średnio o 15 proc. Na świecie działa wiele firm, które oferują tego typu usługi. W USA to m.in. GrubHub, DoorDash, czy Postmates, a w Europie liderem jest Deliveroo (w Skandynawii rozwija się z kolei serwis Wolt. Swoje usługi tego typu w Polsce oferuje PizzaPortal (przejęła wcześniej Foodpandę), Pyszne.pl a także Uber (usługa UberEats). Małgorzata Sitkowska, współzałożycielka Daily, nie uważa jednak usług Ubera za zagrożenie. - Z tej branży znamy kilka podobnych sytuacji, w których obok globalnej usługi, istnieją inne, lokalne. Często to one - dzięki poziomowi świadczonych usług - wygrywają ze światowymi gigantami, zyskując to, co najcenniejsze, czyli zaufanie klientów. To wyróżnia Daily w Warszawie - komentuje.

Jego Daily, wzorujące się na brytyjskim Deliveroo, pozyskało właśnie inwestorów. W działającą od ponad roku firmę zainwestowały fundusze Alfabeat oraz Zernike Meta Ventures.

Nicolas Jedraszak liczy, że Daily zostanie środkowoeuropejskim liderem na rynku dostaw jedzenia. W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się trendy w zakresie składania zamówień w restauracjach. Dziś, obok wciąż popularnego, choć już nie tak powszechnego kontaktu telefonicznego, rozwijają się platformy internetowe. Jednak - mimo rosnącej popularności tego typu serwisów - wkrótce może okazać się, że i to rozwiązanie nie zaspokaja podstawowych potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie nie tylko wygodę składania zamówienia, lecz również czas jego dostawy. - Obecnie wciąż popularną formą dostarczania jedzenia stosowaną przez restauracje, jest obsługa wszystkich klientów, którzy zamawiają posiłki na wynos, przez jednego z pracowników lokalu, zajmującego się dowozem. To niestety przekłada się na czas realizacji zamówienia. Często zdarza się, że na posiłek czeka się ponad godzinę. Dla klienta jest to nieatrakcyjne - mówi współtwórca Daily. 

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca