Były prezes Frisco rzuca wyzwanie Uberowi

Nicolas Jedraszak, który parę lat temu kierował Frisco.pl - internetowym sklepem spożywczym, specjalizującym się w dostawach zakupów bezpośrednio do klienta - buduje pokrewny biznes. Były szef spółki z portfela funduszu MCI założył startup specjalizujący się w dostawach jedzenia na wynos.

Aktualizacja: 20.12.2017 12:45 Publikacja: 20.12.2017 11:40

Były prezes Frisco rzuca wyzwanie Uberowi

Foto: 123RF

Jego Daily, wzorujące się na brytyjskim Deliveroo, pozyskało właśnie inwestorów. W działającą od ponad roku firmę zainwestowały fundusze Alfabeat oraz Zernike Meta Ventures.

Nicolas Jedraszak liczy, że Daily zostanie środkowoeuropejskim liderem na rynku dostaw jedzenia. W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się trendy w zakresie składania zamówień w restauracjach. Dziś, obok wciąż popularnego, choć już nie tak powszechnego kontaktu telefonicznego, rozwijają się platformy internetowe. Jednak - mimo rosnącej popularności tego typu serwisów - wkrótce może okazać się, że i to rozwiązanie nie zaspokaja podstawowych potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie nie tylko wygodę składania zamówienia, lecz również czas jego dostawy. - Obecnie wciąż popularną formą dostarczania jedzenia stosowaną przez restauracje, jest obsługa wszystkich klientów, którzy zamawiają posiłki na wynos, przez jednego z pracowników lokalu, zajmującego się dowozem. To niestety przekłada się na czas realizacji zamówienia. Często zdarza się, że na posiłek czeka się ponad godzinę. Dla klienta jest to nieatrakcyjne - mówi współtwórca Daily. 

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Czołgi K2 wreszcie na finiszu. Miało być szybko, wyszło jak zwykle
Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA