Reklama
Rozwiń

Awaria systemu w PKO BP

W piątek klienci największego polskiego banku mieli zablokowany elektroniczny dostęp do swoich kont

Publikacja: 10.04.2010 01:39

ponad połowa Klientów, którzy mają konta w PKO BP, korzysta z E-bankowości

ponad połowa Klientów, którzy mają konta w PKO BP, korzysta z E-bankowości

Foto: Rzeczpospolita

W piątek od południa klienci PKO BP korzystający z usług bankowości elektronicznej (iPKO, iPKO Biznes, serwis telefoniczny) nie mogli się zalogować do swoich kont, a co za tym idzie – wykonać tą drogą żadnych zleceń i operacji, funkcjonalność oddziałów była zaś ograniczona.

Awaria systemu informatycznego spowodowała spore zamieszanie także w bankowej sieci. Co prawda oddziały działały i przyjmowały zlecenia, ale wprowadzono ograniczenie dotyczące wypłaty gotówki. W trakcie trwającej ponad trzy godziny awarii w placówce można było pobrać nie więcej niż 1 tys. zł. Sytuacja wróciła do normy przed godz. 16.

“Obecnie wszystkie oddziały banku, serwis iPKO i call center pracują już normalnie” – podano w komunikacie.

PKO BP prowadzi ponad 6,3 mln rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, w tym ponad 3,2 mln z dostępem do Internetu. Bank zapewnia, że wszystkie zlecenia złożone przez klientów w piątek będą księgowane z datą 9 kwietnia. Dotyczyć to ma także przelewów wysyłanych z rachunków prowadzonych w PKO BP do innych banków.

Z naszych informacji wynika, że w związku z awarią w PKO BP Krajowa Izba Rozliczeniowa (pośredniczy w realizowaniu przelewów międzybankowych) przesunęła ostatnią sesję rozliczeniową. W normalnym trybie zamknięcie przyjmowania zleceń następuje o godz. 16, tym razem przyjmowała zlecenia z PKO BP później.

Reklama
Reklama

Przedstawiciele banku zapewniają, że bankomaty i karty płatnicze działały w normalnym trybie.

Z powodu awarii bank nie wprowadził specjalnego trybu składania reklamacji związanych z utrudnieniami w wykonywaniu operacji. „Zgodnie z obowiązującymi w banku przepisami każdy klient, nie tylko bankowości elektronicznej, ma prawo do składania reklamacji. Każda będzie w trybie indywidualnym rozpatrywana przez bank” – tłumaczy PKO BP w oświadczeniu przesłanym „Rz”.

W piątek przejściowe problemy z zalogowaniem się do systemu bankowości elektronicznej mieli też klienci Alior Banku, ale trwały one krótko.

Niecały miesiąc temu awarię systemu odczuli klienci Pekao, którzy w godzinach wieczornych 13 marca nie mogli skorzystać z internetowego serwisu Pekao 24. Z kolei w piątek w wyniku przeciążenia systemu były problemy z wypłatą gotówki w niektórych bankomatach Pekao, ale trwało to niecałą godzinę. Na początku lutego kłopoty techniczne zakłóciły funkcjonowanie należącego do NBP systemu Sorbnet obsługującego płatności międzybankowe. Największą skalę miała jednak awaria systemu Visa w 2008 roku, gdy te same transakcje wykonywane kartami tej organizacji były księgowane kilka, a nawet kilkanaście razy.

W piątek od południa klienci PKO BP korzystający z usług bankowości elektronicznej (iPKO, iPKO Biznes, serwis telefoniczny) nie mogli się zalogować do swoich kont, a co za tym idzie – wykonać tą drogą żadnych zleceń i operacji, funkcjonalność oddziałów była zaś ograniczona.

Awaria systemu informatycznego spowodowała spore zamieszanie także w bankowej sieci. Co prawda oddziały działały i przyjmowały zlecenia, ale wprowadzono ograniczenie dotyczące wypłaty gotówki. W trakcie trwającej ponad trzy godziny awarii w placówce można było pobrać nie więcej niż 1 tys. zł. Sytuacja wróciła do normy przed godz. 16.

Reklama
Banki
BGK udzielił kredytu na przebudowę i modernizację hotelu w centrum… Rzymu
Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama