Autorzy raportu poinformowali, że na koniec drugiego kwartału br. liczba klientów indywidualnych, mających podpisaną umowę bankowości internetowej wyniosła nieco ponad 21,1 mln. To o ponad 655 tys. umów tego typu więcej, niż na koniec poprzedniego kwartału i o 2 mln więcej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost odpowiednio o 3,21 proc. i 10,22 proc.
Z danych wynika ponadto, że liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej wśród klientów indywidualnych również okazała się wyższa. "W ciągu trzech miesięcy ich liczba wzrosła o 568 tys. (5 proc. kwartał do kwartału), co pozwala przypuszczać, że niemal wszyscy nowi użytkownicy bankowości internetowej zaczęli aktywnie korzystać z tej usługi i logowali się w swoim banku przynajmniej raz w miesiącu" - wskazano w czwartkowym komunikacie nt. badania.
"Dane te mogą stanowić oczekiwany zwiastun ożywienia gospodarczego. Odnotowany wzrost zarówno w przypadku nowych kont dostępnych przez internet jak i kart płatniczych, coraz częściej wyposażonych w funkcje płatności zbliżeniowych pokazuje, że obserwacje z poprzedniego kwartału mogły być jedynie chwilowymi zawirowaniami" - ocenił prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz.
Dodał też, że z badania wynika, iż coraz więcej osób przekonuje się do korzystania z bezgotówkowych form płatności z udziałem nowoczesnych, bezpiecznych i wygodnych instrumentów płatniczych.
Autorzy raportu podkreślili, że w drugim kwartale br. zmniejszyła się średnia wartość przelewów wśród klientów indywidualnych - do 1,2 tys. zł, co stanowiło wynik niższy zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym. Ocenili oni, że spadek średniej wartości płatności kanałem internetowym na jednego aktywnego klienta wynika z gwałtownego wzrostu liczby aktywnych klientów indywidualnych.