fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Producent BlackBerry zaskoczy? dobrymi wynikami

Wizerunkowe porażki i nieudane modele telefonów nie zaszkodziły finansom producenta BlackBerry
Dla kanadyjskiego Research In Motion, producenta telefonów BlackBerry, nie był to łatwy rok. Wciąż pojawiają się wątpliwości co do bezpieczeństwa danych przesyłanych między telefonami firmy, zgłaszane m.in. przez Indie i kraje Zatoki Perskiej. Analitycy krytykowali politykę skupiania się na odbiorcach biznesowych, a premiery kolejnych modeli, m.in. telefonu Torch, nie spotykały się z entuzjazmem.
Mimo to w zakończonym właśnie trzecim kwartale finansowym RIM zanotował rekordowe wyniki. Sprzedaż urządzeń wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 40 proc., osiągając 14,2 mln sztuk. Przychody osiągnęły aż 5,49 mld dol. Rok wcześniej było to 3,29 mld dol. Porównania dobrze wypadają nie tylko z 2009 r. W stosunku do drugiego kwartału 2010 r. przychody wzrosły aż o 19 proc. Także zysk netto firmy nie dał zarządowi i akcjonariuszom powodów do zmartwień. Wyniósł 911 mln dol. (rok temu – 628,4 mln dol.).
– Lepsze wyniki to po części zasługa wprowadzenia nowych produktów. Główną rolę odegrał tu Torch, oferowany jesienią w promocji za połowę ceny w amerykańskiej sieci AT&T – komentuje Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w firmie IDC Polska. – Drugim czynnikiem wspomagającym sprzedaż jest wzmożenie przez RIM wysiłków marketingowo-promocyjnych.
Na początku 2010 r. firma była krytykowana za mało innowacyjne i nieodróżniające się od siebie produkty. Teraz kanadyjska spółka poszerza swoje portfolio. Na początku przyszłego roku ma zadebiutować jej PlayBook, tablet skierowany do biznesu.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA