fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Producenci kosmetyków wydali miliardy na reklamę

Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski
Branża kosmetyczna pobiła nowy rekord wydatków na reklamę. W ubiegłym roku sięgnęły one prawie 1,7 mld złotych
– Nasi partnerzy w dystrybucji bardzo teraz potrzebują promocyjno-reklamowego wsparcia sprzedaży – podkreślał jesienią ubiegłego roku Jean-Noel Divet, prezes L’Oreal Polska, lidera branży kosmetycznej zarówno pod względem udziałów w rynku, jak i wydatków na reklamy. Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej Expert Monitor, L’Oreal zrealizował w ubiegłym roku zapowiadany przez prezesa wzrost inwestycji w marketing i reklamę; były one prawie o 30 proc. większe niż rok wcześniej.
Badania Expert Monitor wykazują, że prawie wszyscy najwięksi dotychczas reklamodawcy z branży kosmetycznej zwiększyli w ubiegłym roku wydatki na promocję. To głównie dzięki nim inwestycje reklamowe kosmetyków wzrosły wtedy o 6,5 proc., do prawie 1,7 mld zł, bijąc swój rekord z czasów prosperity.
[wyimek]470 mln zł wyniosły cennikowe wydatki na reklamę L’Oreal Polska w 2009 r.[/wyimek]
Kategoria środków do pielęgnacji ciała utrzymała też w ubiegłym roku drugą (po żywności) pozycję wśród najsilniej reklamowanych produktów w telewizji – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Firma szacuje, że wydatki na telewizyjną promocję kosmetyków wzrosły w minionym roku o jedną siódmą, do 1,2 mld zł.
Co prawda są to wydatki cennikowe, które nie uwzględniają wyższych w czasach kryzysu rabatów, ale spora część firm mówi też o wzroście realnych nakładów. Choćby dlatego, że producenci i dystrybutorzy nowości nie rezygnowali z wprowadzania nowych produktów (to one są najczęściej promowane).
Jak podkreślają eksperci firmy badawczej Euromonitor Int., to nowości rynkowe napędzają w Polsce popyt, a więc i wzrost sprzedaży kosmetyków.
Małgorzata Bielicka, rzecznik Nivea Polska, mówi o ponad 60 nowych produktach w ubiegłym roku, w tym 52 pod flagową marką Nivea. Kilkadziesiąt debiutów rynkowych miał też w ubiegłym roku L’Oreal, który m.in. w każdej ze swych kosmetycznych kategorii starał się wprowadzić dwa – trzy tańsze produkty.
O ponad 30 nowościach wprowadzonych w ubiegłym roku mówi Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu Ziaja Ltd. – Byliśmy w ubiegłym roku bardziej widoczni w mediach – twierdzi Joanna Łodygowska, rzecznik Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA