fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Relacje z klientami są w cenie

Rzeczpospolita
Rosną nakłady na CRM Wartość rynku systemów wspomagających relacje z klientami przekroczyła w Polsce 100 mln zł. Przeważają wdrożenia w małych firmach
Jak wynika z badań Aberdeen Group przeprowadzonych na zlecenie Oracle, w całej Europie dostrzegalny jest wielki rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami względem obsługi klienta a przygotowaniem firm do ich spełnienia. Blisko połowa klientów chce, aby produkty i usługi były lepiej dopasowane do ich gustów i szybciej dostarczane. Lekarstwem na to są systemy informatyczne wspomagające relacje z klientami (Customer Relationship Management).Początek systemom CRM dały proste aplikacje typu zarządzanie kontaktami, łączące funkcje kalendarza i prostej bazy danych (tzw. aplikacje Contact Management).W kolejnych latach rozwijało się narzędzie zwane SFA (Sales Force Automation), które miało za zadanie poprawę produktywności personelu zajmującego się sprzedażą i zachęcanie handlowców do dokumentowania działań w terenie. Kolejnym krokiem w rozwoju systemów CRM są aplikacje zapewniające kompleksowy obraz potrzeb klientów.Na świecie widoczny jest CRM-owy boom. Analitycy ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA