fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Wydatek na podarunek a koszty uzyskania przychodów

Gdy wręczany souvenir nie pełni funkcji promocyjnej, przedsiębiorcy narażają się na spór z fiskusem. Automatycznie kwalifikuje on taką czynność jako działanie reprezentacyjne.
Zgodnie z podstawową regułą, kosztem uzyskania przychodu może być wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Prezenty wręczane są w celu budowania pozytywnego wizerunku oraz poprawy atmosfery wzajemnych relacji. Nierzadko mają również funkcję promocyjną poprzez odpowiednie oznakowanie logiem firmy, marki albo w inny sposób. Poza tym przedsiębiorcy działają w celu osiągnięcia zysku i są zwykle ludźmi postępującymi wyjątkowo racjonalnie. Dlatego trudno sądzić, aby powszechnie podejmowali działania nienastawione na uzyskanie korzyści. Co do zasady zatem, wartość wręczonych prezentów powinna być uznana za koszt uzyskania przychodów.Potwierdzają to interpretacje Izby Skarbowej w Warszawie z 31 stycznia 2011 r. (IPPB1/415-1097/10-2/ES) oraz Izby Skarbowej w Katowicach z 21 maja 2010 r. (IBPBI/2/423-353/10/MS), w których czytamy, że prezenty o niewielkiej wartości, opatrzone logo i wydawane masowo...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA