Strategia do roku 2020, nazwana „Nowe PZU", zostanie zaprezentowana we wtorek. Będzie obejmować wszystkie obszary działalności grupy, w skład której wchodzą trzy firmy ubezpieczeniowe majątkowe (majątkowe: PZU S.A., LINK4 oraz TUW PZUW), jedna życiowa, TFI, towarzystwo emerytalne, spółka działająca w obszarze ochrony zdrowia, a także banki: Pekao i Alior.
Z zapowiedzi wynika, że spółka chce w najbliższym czasie wykorzystać w działalności nowe technologie, np. telematykę w ubezpieczeniach komunikacyjnych. PZU nie ujawnia szczegółów zmian, ale jak zapowiedział w listopadzie prezes firmy Paweł Surówka, obecność banków w grupie zmieniła ją i nowa strategia ma to uwzględnić.
Ubezpieczeniowy gigant ma powody do zadowolenia. Trzy pierwsze kwartały 2017 r. zamknął bardzo dobrymi wynikami. Zysk netto grupy PZU po III kwartale wzrósł do 3 mld zł w porównaniu z 1,5 mld zł po trzech kwartałach 2016 r.
PZU utrzymało rentowność we wszystkich kluczowych liniach biznesu mimo wzrostu szkodowości w III kwartale, związanym głównie z nawałnicami i silnymi opadami deszczu.