fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport

Newag bliżej homologacji we Włoszech

Newag
Pociągi nowosądeckiego Newagu Impuls II otrzymają włoską homologację pod koniec roku.

Pierwszy z elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls II Newagu dla włoskiego przewoźnika FSE przeszedł badania dynamiczne na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w regionie Toskanii.

Ukończenie tych badań pozwala na złożenie do Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) wniosku o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach, czyli tzw. homologacji. Rzecznik spółki Łukasz Mikołajczyk przypuszcza, że Newag otrzyma homologację pod koniec roku.

Pojazdy Impuls II będą pierwszymi wyprodukowanymi w Polsce elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z dopuszczeniem w Europie Zachodniej. Prezes Newag Zbigniew Konieczek zaznaczał podczas podpisania umowy, że pociągi mają wszystkie najważniejsze komponenty pochodzące z Polski, w tym zespoły elektroenergetyczne i sterowania.

Newag podpisał wartą 20,2 mln euro umowę z Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici 10 grudnia 2015 roku na dostawę w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania pięciu trójczłonowych elektrycznych zestawów trakcyjnych Impuls II. Na podstawie umowy FSE może zamówić do piętnastu pojazdów. Łączna wartość zamówienia może zatem sięgnąć 60,5 mln euro.

Rzecznik ucina spekulacje dotyczące ewentualnych odszkodowań za opóźnienie w dostawie. – Istotne informacje dotyczące tej umowy spółka przekazuje w formie komunikatów bieżących lub okresowych – informuje rzecznik.

Podobne opóźnienie dostaw zanotowała bydgoska Pesa, która sprzedała do Deutsche Bahn 71 spalinowych zespołów trakcyjnych Link, z opcją rozszerzenia do łącznie 470 pojazdów wartości 1,2 mld euro. Dostawy miały zacząć się w 2016 roku. Dopiero w maju 2018 roku Pesa otrzymała homologację na zespoły 2-członowe, w lipcu spodziewa się homologacji na 3-członowe.

Podobnie jak Impuls II spełniają one najnowsze normy zderzeniowe. Pesa także nie informuje o wielkości ewentualnych odszkodowań. Wcześniej Pesa dostarczyła pociągi Link dla regionalnych niemieckich operatorów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA