Pierwszy z elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls II Newagu dla włoskiego przewoźnika FSE przeszedł badania dynamiczne na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w regionie Toskanii.
Ukończenie tych badań pozwala na złożenie do Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) wniosku o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach, czyli tzw. homologacji. Rzecznik spółki Łukasz Mikołajczyk przypuszcza, że Newag otrzyma homologację pod koniec roku.
Czytaj więcej: Newag dostarczył pierwszy wagon metra do Sofii
Pojazdy Impuls II będą pierwszymi wyprodukowanymi w Polsce elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z dopuszczeniem w Europie Zachodniej. Prezes Newag Zbigniew Konieczek zaznaczał podczas podpisania umowy, że pociągi mają wszystkie najważniejsze komponenty pochodzące z Polski, w tym zespoły elektroenergetyczne i sterowania.
Newag podpisał wartą 20,2 mln euro umowę z Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici 10 grudnia 2015 roku na dostawę w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania pięciu trójczłonowych elektrycznych zestawów trakcyjnych Impuls II. Na podstawie umowy FSE może zamówić do piętnastu pojazdów. Łączna wartość zamówienia może zatem sięgnąć 60,5 mln euro.