Newag bliżej homologacji we Włoszech

Pociągi nowosądeckiego Newagu Impuls II otrzymają włoską homologację pod koniec roku.

Aktualizacja: 29.06.2018 15:56 Publikacja: 29.06.2018 15:45

Newag bliżej homologacji we Włoszech

Foto: Newag

Pierwszy z elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls II Newagu dla włoskiego przewoźnika FSE przeszedł badania dynamiczne na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w regionie Toskanii.

Ukończenie tych badań pozwala na złożenie do Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) wniosku o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach, czyli tzw. homologacji. Rzecznik spółki Łukasz Mikołajczyk przypuszcza, że Newag otrzyma homologację pod koniec roku.

Czytaj więcej: Newag dostarczył pierwszy wagon metra do Sofii

Pojazdy Impuls II będą pierwszymi wyprodukowanymi w Polsce elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z dopuszczeniem w Europie Zachodniej. Prezes Newag Zbigniew Konieczek zaznaczał podczas podpisania umowy, że pociągi mają wszystkie najważniejsze komponenty pochodzące z Polski, w tym zespoły elektroenergetyczne i sterowania.

Newag podpisał wartą 20,2 mln euro umowę z Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici 10 grudnia 2015 roku na dostawę w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania pięciu trójczłonowych elektrycznych zestawów trakcyjnych Impuls II. Na podstawie umowy FSE może zamówić do piętnastu pojazdów. Łączna wartość zamówienia może zatem sięgnąć 60,5 mln euro.

Rzecznik ucina spekulacje dotyczące ewentualnych odszkodowań za opóźnienie w dostawie. – Istotne informacje dotyczące tej umowy spółka przekazuje w formie komunikatów bieżących lub okresowych – informuje rzecznik.

Podobne opóźnienie dostaw zanotowała bydgoska Pesa, która sprzedała do Deutsche Bahn 71 spalinowych zespołów trakcyjnych Link, z opcją rozszerzenia do łącznie 470 pojazdów wartości 1,2 mld euro. Dostawy miały zacząć się w 2016 roku. Dopiero w maju 2018 roku Pesa otrzymała homologację na zespoły 2-członowe, w lipcu spodziewa się homologacji na 3-członowe.

Podobnie jak Impuls II spełniają one najnowsze normy zderzeniowe. Pesa także nie informuje o wielkości ewentualnych odszkodowań. Wcześniej Pesa dostarczyła pociągi Link dla regionalnych niemieckich operatorów.

Pierwszy z elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls II Newagu dla włoskiego przewoźnika FSE przeszedł badania dynamiczne na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w regionie Toskanii.

Ukończenie tych badań pozwala na złożenie do Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) wniosku o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach, czyli tzw. homologacji. Rzecznik spółki Łukasz Mikołajczyk przypuszcza, że Newag otrzyma homologację pod koniec roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów