Fundusz należy do luksemburskiej spółki Polinvest, która inwestuje w średniej wielkości podmioty m.in. w Polsce, Włoszech i Francji. Spółka podaje w komunikacie, że spodziewa się zgody UOKIK połowie czerwca.

Będzie to trzecie wejście zagranicznego kapitału do polskiej branży logistycznej. Wcześniej nowego właściciela znalazła spóła AllCom, zaś do ATC wszedł największy chiński operator kontenerowy WWL.

Prezes Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński uważa, że inwestorzy kupują firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej, zamiast organicznego budowania swojej firmy w Polsce od podstaw.

Przyczyną przejęć może być wyczerpanie krajowych źródeł finansowania forsownego i kosztownego rozwoju. - Myślę, że ten proces "umiędzynarodowienia" będzie postępował. Wzmocni go zmiana pokoleniowa prywatnych właścicieli, którzy nie mają komu przekazać biznesu, czego przykładem jest sprzedaż AllComu maltańskiej firmie logistycznej.

Zmiany te określiłbym jako znaki wyprzedzające dla branży, ale jeszcze nie zasadnicze przetasowanie - kończy Tarczyński.