fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport

RUCH rozwija swoją logistykę – rok 2017 należał do nich

RUCH rośnie na fali najnowszych trendów sprzedaży online wzmacniając i rozwijając swoje usługi logistyczne dla e-handlu. II edycja raportu Izby Gospodarki Elektronicznej pt. „Płatności cyfrowe 2017” pokazała intensywny rozwój handlu online – konto pozwalające na płatności w serwisach internetowych posiada już 35% respondentów, co stanowi wzrost o 9 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku. Dzięki nowym usługom RUCHu sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom konkurencyjną cenowo dostawę nawet do najmniejszych miejscowości naszego kraju.

Na początku rozwoju firma skupiała swoją działalność na wypracowywaniu pozycji lidera w dostarczaniu prasy na skalę ogólnopolską. Na przestrzeni lat potencjał RUCHu rósł pomimo, iż sam rynek prasy się kurczył. Z czasem możliwości firmy oraz jej doświadczenie wzrosły na tyle, że przyszedł czas na rozwój kolejnych usług wykorzystujących możliwości ogromnej sieci dystrybucyjnej oraz zaplecza logistycznego. – Sieć logistyczna, którą zbudowaliśmy dla prasy okazała się doskonałym narzędziem także dla usługi dostarczania paczek i przesyłek do rozsianych po całej Polsce punktów. Postawiliśmy na wykorzystanie potencjału, który mamy i zaczęliśmy realizować strategię rozwoju usług opartą o maksymalne wykorzystanie dostępnych nam zasobów  – mówi Dariusz Stolarczyk, wiceprezes RUCHu.

Logistyka kontraktowa

Jednym z kluczowych elementów tej strategii  są usługi z zakresu logistyki kontraktowej, które rozwija RUCH. Własny program działania, efektywność i umiarkowane ceny, ale przede wszystkim doświadczenie w magazynowaniu to zalety, którymi RUCH wygrywa w tym segmencie usług logistycznych. – Uczyliśmy się na własnym przykładzie, więc dziś jesteśmy pewni naszych możliwości. Długoterminowe dysponowanie magazynami kontrahentów jest kolejną gałęzią biznesu, w którą wchodzimy pewnym krokiem dzięki wypracowaniu własnego modelu zarządzania. Nie stajemy jednak w miejscu – ciągle rozwijamy nasze umiejętności i możliwości. Pracy jest dużo, znamy nasze potrzeby i oczekiwania naszych klientów i wiemy, że ich realizacja na najwyższym poziomie wymaga od nas dobrego zaplecza, chociażby w postaci wysokiej klasy własnych specjalistów od IT.  Wszystko po to, by do każdego klienta podejść indywidualnie i jak najlepiej wykonać powierzone nam zadania – mówi Dariusz Stolarczyk. W tej chwili klientami są m.in. sklepy internetowe CDP.pl, z którymi RUCH współpracuje już 4 lata i sklep MORELE.NET. Współpraca RUCHu z firmami w ramach kontraktowych usług logistycznych jest korzystna dla obu stron. Długoterminowe kontrakty zapewniają wysokie standardy obsługi oraz stabilność cen w czasie. Aby jednak spełnić oczekiwania klientów kontraktowych RUCH w kolejnych latach poczyni inwestycje zwiększające potencjał i sprawność w obsłudze przesyłek, unowocześniając sieć rozproszonych centrów logistycznych.

Magazynowanie wzmocnione technologią

Automatyzacja sortowni jest niezbędnym krokiem na drodze rozwoju naszej firmy, jest wręcz konieczna przy rozwoju usług z zakresu logistyki – zauważa Stolarczyk. – Obecnie w szczycie sezonu realizujemy ok. 60 tys. paczek dziennie! Jest to dużo więcej niż zakładaliśmy w oryginalnym planie rozwoju usługi. Na początku realizacje osiągały poziom 2.000 przesyłek w skali miesiąca – z dumą wyjawia Stolarczyk. W ilości przesyłek przoduje województwo mazowieckie i śląskie, które wspólnie generują połowę przychodów firmy z zakresu usług logistycznych. Z tego powodu to właśnie w miastach tych regionów, czyli w Warszawie i w Sosnowcu, staną nowoczesne sortery, które stanowią jedną z najpoważniejszych inwestycji w historii RUCHu. – Sprzedaż internetowa od kilku lat systematycznie rośnie, a to oznacza dla nas coraz więcej pracy, w której warto wspierać się nowoczesnymi narzędziami. To zdecydowanie pomaga zwiększyć moce przerobowe całej firmy. Wszystko po to, żeby być jeszcze lepszymi w tym, co robimy – zauważa Stolarczyk. Kolejną cechą wyróżniającą RUCH na tle konkurencji jest system rozporoszonych magazynów, a nie korzystanie z jednego magazynu centralnego. Pozwala to na dostarczanie paczek do nawet najdalszych zakątków kraju w przeciągu maksymalnie 3 dni. – Sukces naszej dostawy działa na sukces sprzedawcy i odwrotnie – im większa sprzedaż sklepu on-line tym więcej zamówień dla nas. I właśnie dlatego zależy nam na oferowaniu dobrej jakości usług w rozsądnej cenie – mówi Stolarczyk.

Paczka w RUCHu rośnie w siłę

RUCH wśród konkurencji wyróżnia się tym, że nie zapomina o mniejszych miejscowościach. – Od początku działalności usługi Paczka w RUCHu przyświecał nam jeden cel: chcieliśmy docierać wszędzie, tak, żeby mieszkanie w odległych zakątkach Polski nie stanowiło przeszkody w swobodnych zakupach wirtualnych – mówi Dariusz Stolarczyk.Konkurencyjność cen dostaw wynika z gęstej sieci punktów odbioru – w tej chwili to już 4 tys. miejsc zlokalizowanych zarówno w gminach miejskich jak i wiejskich. Należą do nich nie tylko saloniki RUCH, ale także punkty partnerskie. Dzięki szerokim możliwościom dystrybucyjnym Paczka w RUCHu zyskuje coraz większą popularność wśród sprzedawców on-line – dziś już co dziesiąte konto sprzedażowe na Allegro ma w opcjach dostawy paczkę w RUCHu. Do tego dochodzi ponad 2000 sklepów internetowych, które również korzystają z tego rozwiązania.

– Mimo wzrostu kosztów pracy i usług nam udało się wyjść na plus w rocznym bilansie. Jesteśmy więc jako firma spokojni o 2018 rok, choć wiemy, że pracy będzie coraz więcej. To jednak stanowi dla nas wyłącznie bodziec do jeszcze większego zaangażowania – mówi Dariusz Stolarczyk.

 

_____________________

http://www.ecommercepolska.pl/pl/o-nas/aktualnosci/listopad-2017/izba-gospodarki-elektronicznej-opublikowala-2-edycje-raportu-platnosci-cyfrowe-2017/

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA