fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport morski

Strajkuje port we Władywostoku

AdobeStock
Z powodu strajku dokerów, jeden z największych portów Dalekiego Wschodu musiał wstrzymać przeładunki. Brama do portu jest zamknięta. Kłopoty ma cały transport kolejowy przez Rosję do rejonu Azji i Pacyfiku.

Rosyjskie Koleje Żelazne (RŻD) nakazały ograniczenie dostaw towarów, których celem jest Handlowy Port Morski we Władywostoku (VMTP), informuje agencja RIA Nowosti. Odpowiedni telegram do spółek zależnych firmy, podpisał zastępca szefa rosyjskich kolei Raszid Sajbatałow. Powodem praktycznego wstrzymania ruchu w kierunku Władywostoku jest strajk pracowników portowych. Na teren portu nic obecnie nie wjedzie. Bramy zostały zamknięte.

W przeddzień strajku dokerzy zagrozili protestem w obronie byłego generalnego dyrektora portu Zairbeka Jusupowa. Przedstawicielka służby prasowej portu Maria Pogriebiec poinformowała wczoraj, że pracownicy wysłali pismo do kierownictwa spółki FESCO, która ma pakiet kontrolny portu, z prośbą o negocjacje i przywrócenie Jusupowa na jego stanowisko. Jeśli ich żądania nie zostaną spełnione, pracownicy zagrozili strajkiem. Związek podał, że protesty poparło około 200 pracowników portowych.

Kontrolująca port grupa transportowa FESCO potwierdziła gazecie RBK ograniczenia w transporcie, łącząc ją z „sabotażem” poprzedniego kierownictwa VMTP. „Grupa transportowa FESCO nadal wywiązuje się ze wszystkich swoich zobowiązań i prowadzi przewozy, częściowo redystrybuując potoki transportowe do innych terminali. Z niecierpliwością czekamy na stabilizację sytuacji w porcie”- powiedział przedstawiciel firmy.

Port we Władywostoku to jedyny uniwersalny port rosyjski na Dalekim Wschodzie, zlokalizowany w niezamarzającej zatoce Złoty Róg. To najważniejszy węzeł przeładunkowy rosyjskich towarów na rynek rejonu Azji i Pacyfiku. Rocznie przeładowuje się we Władywostoku blisko 11 mln ton towarów.

Główne ładunki eksportowe to różnego rodzaju metale - płyty, stal w kręgach, żeliwo, a także złom, koks, siarka. Kierunki przeładunków towarów w handlu zagranicznym to Korea Płd, Japonia, Chiny, Tajwan, Tajlandia, Wietnam i inne kraje Azji i Pacyfiku.

VMTP obsługuje również ładunki kabotażowe. Są to głównie pojazdy samochodowe, zboża, materiały budowlane, paliwa i smary. Geografia przybrzeżnych przepływów ładunków tradycyjnie obejmuje Pietropawłowsk-Kamczacki, Magadan, Anadyr, Korsakow oraz porty Czukockiego Okręgu Autonomicznego.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA