Reklama

Zbiornikowce będą dymić, bo jest ich za mało

Zbiornikowce, które miały trafić do suchych doków dla zainstalowania filtrów (scrubbers), by spełniały surowsze normy emisji spalin od 2020 r., krążą po świecie, bo skoczyły stawki za fracht.

Aktualizacja: 21.10.2019 12:24 Publikacja: 21.10.2019 12:21

Zbiornikowce będą dymić, bo jest ich za mało

Foto: Bloomberg

Stany Zjednoczone nałożyły we wrześniu sankcje na flotę konglomeratu COSCO Shipping z Szanghaju (1114 statków, w tym 120 zbiornikowców), co wywołało skok stawek za fracht, bo klienci zaczęli nagle szukać bezpiecznych jednostek do przewozu ropy naftowej. Ceny wynajęcia superzbiornikowca z amerykańskiego wybrzeża Zatoki Meksykańskiej do Singapuru przekroczyła 17 mln dolarów, a do Chin 22 mln, podczas gdy przed sankcjami kosztowało to 6-8 mln dolarów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Kontrole graniczne utrudniają ruch TIR-ów
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Reklama
Reklama