Reklama

Wyniki przenoszenia numerów w III kw. 2018 roku: grupa Solorza święci triumfy

Na rynku przenoszenia numerów komórkowych nastał czas dla marek z portfela Zygmunta Solorza, a Play kolejny raz jest na minusie. Najwięcej numerów stacjonarnych przenieśliśmy w minionym kwartale do Netii, ale to kablówka Inea miała najlepszy bilans.

Aktualizacja: 04.10.2018 11:11 Publikacja: 04.10.2018 10:29

Wyniki przenoszenia numerów w III kw. 2018 roku: grupa Solorza święci triumfy

Foto: 123rf.com

Najlepszy wynik przenoszenia numerów komórkowych w III kwartale 2018 r. w Polsce należał do wirtualnego operatora Premium Mobile (15,67 tys. nad kreską), podwiązanego kapitałowo od tego roku do Grupy Cyfrowy Polsat. Najsłabszy zaś (prawie 23,96 tys. numerów na minusie) do Orange Polska – wynika z danych opublikowanych dziś rano przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Grupa Cyfrowy Polsat, nie tylko za sprawą Premium Mobile, była w III kw. br. liderem przenosin jeśli chodzi o ostateczny ich wynik z ponad 18 tys. pozyskanych numerów komórkowych. Sieć mobilna Plus na czysto pozyskała w ten sposób 10,85 tys. numerów, spółki z grupy Netii (nadal jest MVNO Playa) prawie 3,2 tys. numerów, a Aero2 4,54 tys. numerów. Niewielkie ujemne wyniki odnotowały marki Cyfrowy Polsat i Sferia.

Dodatni bilans, ale nieznaczny (140 SIMów) miał także T-Mobile Polska.

Natomiast drugi najsłabszy wynik należał do P4, operatora sieci Play, który wprawdzie nadal pozyskuje najwięcej numerów, ale także najwięcej ich traci. Ostatecznie, w III kw. br. Play stracił na rzecz konkurencji na czysto 22,47 tys. numerów.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach dobrze radziła sobie Netia i jej spółki zależne, a także telewizje kablowe (wynik Vectry to 1,41 tys., Inei 1,37 tys.) i platforma satelitarna Nc+ (3,96 tys.), oraz inni wirtualni operatorzy działający na sieci P4. P4 korzysta w ten sposób pośrednio na rozliczeniach z MVNO.

Reklama
Reklama

Największy MVNO na sieci P4 – Virgin Mobile Polska – zanotował w III kw. br. ujemny bilans, oddając na czysto około tysiąca numerów. W sumie z sieci do sieci przeniesiono w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września 449,58 tys. numerów, a najwięcej w lipcu (prawie 152 tys.).

UKE opublikował dziś także tradycyjnie już dane o przenoszeniu numerów stacjonarnych. Skala tego zjawiska gospodarczego jest jednak nadal dużo mniejsza niż w przypadku numerów mobilnych. W sumie z sieci do sieci przeniesiono w III kw. br. 98,7 tys. numerów. Liderem pod względem bilansu była Inea (8,36 tys.), a kolejne miejsca zajęły T-Mobile (8,17 tys.) oraz Polkomtel (6,3 tys.).

Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play na blogu korporacyjnym skomentował te dane podkreślając, że w segmencie post-paid bilans telekomu jest dodatni.

"PLAY utrzymuje pozytywny bilans w MNP w segmencie postpaid. Pokazuje to idealnie, że nasza strategia skoncentrowana na kliencie działa i ma się bardzo dobrze. Cieszy to tym bardziej, że wraz ze wzrostem naszej bazy i byciem numerem jeden to naturalne choćby z matematycznego punktu widzenia, że ruch w naszej bazie jest duży w obu kierunkach. Widać bardzo wyraźnie pozytywny wpływ naszych ostatnich akcji 6 miesięcy/9 miesięcy z Samsungiem bez abonamentu i bardzo dobrze to prognozuje na kolejny kwartał" - napisał Gruszka.

"Co oczywiste pozytywne wyniki w MNP abonamentowym przekładają się pozytywnie na cała bazę abonamentową PLAY w trzecim kwartale. Więcej na ten temat podczas prezentacji wyników spółki w połowie listopada" - dodał rzecznik telekomu.

Biznes
Ożywienie zatrudnienia w 2026, LOT traci szansę na rozwój, podatki duszą spółki
Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama