fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Telekomunikacja i IT

Młode polskie firmy mają szansę na globalny sukces i przejmują za granicą

123RF
Mamy coraz więcej młodych, innowacyjnych firm z szansami na globalny sukces na miarę Skype'a czy Ubera.

Rodzimy start-up DocPlanner, do którego należy popularny serwis ZnanyLekarz.pl, gdzie pacjenci wymieniają się opiniami o lekarzach, przejął swojego hiszpańskiego konkurenta – firmę Doctoralia. Dzięki temu polska spółka stała się największym globalnym serwisem do umawiania wizyt lekarskich online.

Globalny lider z Polski

DocPlanner nie ujawnia wartości transakcji, ale twórca start-upu Mariusz Gralewski zapewnia, że za udziały zapłacił znacznie więcej, niż wynosi suma polskich inwestycji w Hiszpanii dokonywanych w ciągu roku. Dotychczas inwestycje te oscylowały na poziomie 4–5 mln euro.

Pieniądze na inwestycje spółka pozyskała z kolejnej rundy finansowania. Od funduszy Target Global (udziałowiec m.in. niemieckiego Delivery Hero), Enern Invest oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju pozyskała 20 mln dol. W sumie od 2012 r. start-up został przez inwestorów zasilony kwotą 132 mln zł.

To pierwsze tak duże przejęcie dokonane przez polski start-up za ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA