Gość przypomniała, że komunikacja niewerbalna stała się modna dzięki politykom i marketingowi politycznemu, który wdrożył wszystkie rozwiązania jak wywierać wpływ i manipulować wyborcami za pomocą wizerunku.
- My w firmie poszliśmy dalej i skupiliśmy się na technologii. Na tym jak technologia może nam pomóc w czytaniu mowy ciała i ekspresji mimicznych. Wykorzystuje się to np. w obsłudze klienta. Można sprawdzić jak reaguje klient na pracownika, produkt, stronę, reklamę czy film – mówiła Nowek.
- Robimy też badania jak wyborcy reagują emocjonalnie na polityków. Jest to metoda bardziej obiektywna niż ankiety, bo emocje pokazują, to co naprawdę czujemy. Mówimy, że będziemy głosować na jednego, a jednak uśmiech pojawia się przy kontrkandydacie – dodała.
Gość tłumaczyła, że często nie wiemy do końca, co nam się podoba. Narzuca nam coś kultura czy środowisko, a wewnętrznie czujemy coś innego. Tu jest przewaga badań emocjonalnych nad zwykłą rozmową.