Reklama
Rozwiń

Panoptykon: Rejestracja kart pre-paid oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków

Rejestracja pre-paidów oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków związanych z koniecznością ochrony danych osobowych, będą oni musieli m.in. uzyskać upoważnienia do ich przetwarzania - mówił prawnik fundacji Panoptykon Wociech Klicki.

Publikacja: 26.03.2016 09:21

Panoptykon: Rejestracja kart pre-paid oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków

Foto: Bloomberg

Według zapowiedzi rządu w projektowanej ustawie antyterrorystycznej miałby się znaleźć zapis, że osoby kupujące karty pre-paid miałyby obowiązek okazania dokumentu tożsamości, aby wiedzieć, w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, kto się danym numerem posługuje.

"Rejestracja pre-paidów oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków związanych z koniecznością ochrony danych osobowych. Dane będą najprawdopodobniej przetwarzane w zbiorach danych - będzie, więc konieczność powołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji lub rejestracji zbioru u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Pracownicy każdego kiosku czy stacji benzynowej będą musieli przejść odpowiednie szkolenia, a także uzyskać upoważnienia do przetwarzania danych osobowych" - podkreślił Klicki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Revolut zrobi rewolucję na polskim rynku komórkowym? Sprawdzamy
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec