Reklama

Panoptykon: Rejestracja kart pre-paid oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków

Rejestracja pre-paidów oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków związanych z koniecznością ochrony danych osobowych, będą oni musieli m.in. uzyskać upoważnienia do ich przetwarzania - mówił prawnik fundacji Panoptykon Wociech Klicki.

Publikacja: 26.03.2016 09:21

Panoptykon: Rejestracja kart pre-paid oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków

Foto: Bloomberg

Według zapowiedzi rządu w projektowanej ustawie antyterrorystycznej miałby się znaleźć zapis, że osoby kupujące karty pre-paid miałyby obowiązek okazania dokumentu tożsamości, aby wiedzieć, w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, kto się danym numerem posługuje.

"Rejestracja pre-paidów oznacza dla ich sprzedawców szereg obowiązków związanych z koniecznością ochrony danych osobowych. Dane będą najprawdopodobniej przetwarzane w zbiorach danych - będzie, więc konieczność powołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji lub rejestracji zbioru u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Pracownicy każdego kiosku czy stacji benzynowej będą musieli przejść odpowiednie szkolenia, a także uzyskać upoważnienia do przetwarzania danych osobowych" - podkreślił Klicki.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama