Zortrax rośnie szybciej niż rynek

Liczba sprzedanych drukarek 3D na świecie wzrośnie w tym roku o 39 proc., a lokomotywami napędzającymi wzrost w branży będzie lotnictwo, medycyna i motoryzacja – prognozuje firma badawcza Context.

Aktualizacja: 07.06.2017 14:48 Publikacja: 07.06.2017 14:44

Zortrax rośnie szybciej niż rynek

Foto: materiały prasowe

Eksperci przewidują, że ciągu kolejnych 5 lat liczba sprzedanych drukarek będzie rosnąć w średniorocznym tempie ok. 42 proc. Dynamika pod względem przychodów w tym okresie sięgnąć ma 33 proc. Rynek drukarek 3D napędzać będą te przemysłowe. Analitycy szacują, że te biurkowe (tzw. desktopy) będą rozwijać się w tempie nieco ponad 8 proc. Na tym tle wyjątkowo imponująco przedstawia się najbardziej rozpoznawalna polska marka w druku 3D - Zortrax. Olsztyńska spółka rośnie zdecydowanie szybciej niż rynek. Przychody firmy w minionym roku skoczyły o 43 proc. Udziały Zortraksu w globalnym rynku desktopowych drukarek 3D, wycenianym przez Deloitte na ok. 340 mln dol., sięgają już 2 proc. Według rankingu 3DHubs, w II kwartale br. Zortrax był na 2. miejscu w Europie, z udziałami na poziomie ponad 4 proc., oraz 3. miejscu w Azji (3,9 proc. udziałów w tamtejszym rynku). Badania pokazują, że jego drukarka M200 jest dziś na 7. pozycji na świecie w kategorii „najwyżej oceniana drukarka desktopowa”.

Eksperci nie mają wątpliwości, że pod względem liczby sprzedawanych urządzeń branża druku 3D zdominowana będzie przez drukarki FFF, czyli bazujące na takiej technologii, którą w swoich produktach stosuje Zortrax. Według Rafała Tomasiaka, prezesa olsztyńskiej firmy, to świetny prognostyk.  - Z powodzeniem potrafimy wykorzystać sprzyjającą  koniunkturę. W ciągu niecałych 4 lat osiągnęliśmy pozycję jednej z wiodących marek w segmencie desktopowych drukarek 3D - komentuje.

Jak podkreśla, spółka bardzo szybko ze startupu rozwinęła się w spółkę o globalnym zasięgu. W 2016 r. rodzimy producent sprzedał ok. 7 tys. sztuk urządzeń. W 2017 r. spółka prognozuje sprzedaż na poziomie 10 tys. Jak tłumaczy „Rzeczpospolitej” Rafał Tomasiak, spółka zamierza mocno wejść na rynek amerykański. - USA to bardzo perspektywiczny rynek. Ale zamierzamy również rozszerzyć sieć dystrybucyjną w Europie Zachodniej i umocnić silną pozycję w Azji - wylicza.

Zortrax planuje budować też sieć swoich sklepów Zortrax Store. Jeden działa już w Warszawie, a kolejne będą powstawać za granicą. Jak ustaliliśmy takie placówki miałyby powstać w Europie i USA.

Olsztyński producent wprowadza właśnie na rynek kolejny swój produkt – drukarkę Inventure. To innowacyjna maszyna, różniąca się od poprzednich modeli M200 i M300 m.in. tym, że umożliwia druk z jednoczesnym zastosowaniem dwóch różnych materiałów. Wyposażono ją ponadto w zamkniętą komorę z filtrem HEPA.

Globalna sprzedaż Inventure ruszy 14 czerwca. Drukarka dostępna będzie ze stacją DSS, w której będzie można wymywać wodą niepotrzebne elementy bazowe, podtrzymujące drukowany model (do tej pory należało wycinać model z bazy).

Produkty Zortrax dostępne są już w 80 krajach na sześciu kontynentach. Oferuje je ponad 170 resellerów.

Eksperci przewidują, że ciągu kolejnych 5 lat liczba sprzedanych drukarek będzie rosnąć w średniorocznym tempie ok. 42 proc. Dynamika pod względem przychodów w tym okresie sięgnąć ma 33 proc. Rynek drukarek 3D napędzać będą te przemysłowe. Analitycy szacują, że te biurkowe (tzw. desktopy) będą rozwijać się w tempie nieco ponad 8 proc. Na tym tle wyjątkowo imponująco przedstawia się najbardziej rozpoznawalna polska marka w druku 3D - Zortrax. Olsztyńska spółka rośnie zdecydowanie szybciej niż rynek. Przychody firmy w minionym roku skoczyły o 43 proc. Udziały Zortraksu w globalnym rynku desktopowych drukarek 3D, wycenianym przez Deloitte na ok. 340 mln dol., sięgają już 2 proc. Według rankingu 3DHubs, w II kwartale br. Zortrax był na 2. miejscu w Europie, z udziałami na poziomie ponad 4 proc., oraz 3. miejscu w Azji (3,9 proc. udziałów w tamtejszym rynku). Badania pokazują, że jego drukarka M200 jest dziś na 7. pozycji na świecie w kategorii „najwyżej oceniana drukarka desktopowa”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Donald Tusk powoła rzecznika małych i średnich firm. Nieoficjalnie: Kandydatem Artur Dziambor
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Rekordowe straty Poczty Polskiej. Sytuacja jest coraz gorsza, prezes pisze list
Biznes
Nadchodzi koniec Ciechu. Grupa Sebastiana Kulczyka zmieni nazwę
Biznes
Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Już nie niestabilności politycznej
Biznes
Coraz więcej Rosji na Węgrzech. Gazprom głównym sponsorem Ferencváros?