Tożsame preferencje zakupowe
Jak Polacy robią zakupy internetowe? Ten aspekt analizowany jest przez wiele pryzmatów. Zbadaliśmy dwie skrajne grupy użytkowników: młode pokolenie Z, które dopiero wchodzi w wiek zakupowy oraz Pokolenie X i Baby Boomers, czyli osoby 44+. Dane z serwisów fashion należących do Grupy Domodi: Domodi.pl i Allani.pl, pozwoliły zaobserwować ciekawą tendencję. Kategorie produktów kupowanych przez poszczególne grupy są praktycznie identyczne. Widoczne różnice pojawiają się natomiast na poziomie: wykorzystywanych urządzeń, źródła reklam i pochodzenia ruchu oraz częstotliwości zakupów.
Decyzje zakupowe
Czy różnica wieku wpływa na decyzje zakupowe w internecie? Dane prezentowane przez serwisy Grupy Domodi pokazują, że tak. Szczególny impact wywiera ona na szybkość działania oraz częstotliwość zakupów. Młodsza grupa z zasady kupuje spontanicznie, co podyktowane jest chwilowymi i szybko zmieniającymi się trendami oraz mocnym wpływem influencerów reklamujących produkty. Starsza grupa natomiast robi bardziej przemyślane zakupy, oscylujące także na większe kwoty. Co te grupy łączy?