Onet: 1,2 mln zł za "Sprawiedliwe sądy" dla Solvere

Ponad milion złotych z pieniędzy wydanych na kampanię "Sprawiedliwe sądy" trafiło do firmy "Solvere", kierowanej przez byłych specjalistów od wizerunku Prawa i Sprawiedliwości – twierdzi Onet.

Aktualizacja: 05.12.2017 07:50 Publikacja: 05.12.2017 06:38

Onet: 1,2 mln zł za "Sprawiedliwe sądy" dla Solvere

Foto: Fotorzepa

Kampania "Sprawiedliwe sądy" w zamyśle jej autorów miała przybliżyć polskiej i zagranicznej opinii publicznej cele i szczegóły reformy sądownictwa w Polsce. W jej ramach na ulicach polskich miast pojawiły się m.in. billboardy z hasłem "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?".

Opozycja zarzucała Fundacji, że za państwowe pieniądze realizuje przekaz PiS. Media informowały ponadto, że twórcą kampanii "Sprawiedliwe sądy" jest firma PR-owa Solvere, założona przez dwoje byłych pracowników kancelarii premiera - Piotra Matczuka i Annę Plakwicz.

Według ustaleń Onetu, łączne koszty kampanii po rezygnacji z części przedsięwzięć wynosiły prawie 16,5 mln zł. Do Solvere trafiło przynajmniej niecałe 1,2 mln zł, na podstawie czterech faktur wystawionych przez firmę (615 tys. zł za produkcję telewizyjną, VoD i viral, 285 tys. zł za druk broszury, 246 tys. zł za promowanie treści internetowych oraz prawie 45 tys. zł za badania socjologiczne). Faktury te znalazły się w zestawieniu wydatków Polskiej Fundacji Narodowej na projekt "Sądy, w ramach realizowanego programu "Sprawiedliwość".

Onet podkreśla, że władze fundacji zapowiadały znacznie mniejsze sumy, które miały trafić na konto Solvere. Portal przywołuje m.in. słowa wiceprezesa fundacji Macieja Świrskiego, który w RMF FM zapewniał, że "przychód tej firmy z tego, co się dzieje w tej chwili, to jest 240 tysięcy w dwóch ratach".

Misją powołanej latem zeszłego roku Polskiej Fundacji Narodowej jest budowa pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą. O założeniach kampanii PFN jako pierwsza informowała "Rzeczpospolita".

Kampania "Sprawiedliwe sądy" w zamyśle jej autorów miała przybliżyć polskiej i zagranicznej opinii publicznej cele i szczegóły reformy sądownictwa w Polsce. W jej ramach na ulicach polskich miast pojawiły się m.in. billboardy z hasłem "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?".

Opozycja zarzucała Fundacji, że za państwowe pieniądze realizuje przekaz PiS. Media informowały ponadto, że twórcą kampanii "Sprawiedliwe sądy" jest firma PR-owa Solvere, założona przez dwoje byłych pracowników kancelarii premiera - Piotra Matczuka i Annę Plakwicz.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Kraj
Zagramy z Walią w koszulkach z nieprawidłowym godłem. Orła wzięto z Wikipedii
Kraj
Szef BBN: Rosyjska rakieta nie powinna być natychmiast strącona
Kraj
Afera zbożowa wciąż nierozliczona. Coraz więcej firm podejrzanych o handel "zbożem technicznym" z Ukrainy
Kraj
Kraków. Zniknęło niebezpieczne urządzenie. Agencja Atomistyki ostrzega
Kraj
Konferencja Tadeusz Czacki Model United Nations