Szwajcarski gigant branży spożywczej poinformował, że pod tą marką w Chinach będzie sprzedawał hamburgery, kiełbaski, klopsiki i mięso mielone, a także dania specjalnie przygotowane na chiński rynek: wegańskie wersje kurczaka gongbao, klopsiki z mielonego mięsa oraz boczek.

W Chinach, podobnie jak na całym świecie, rośnie popularność wegańskiego mięsa - zarówno ze względów ekologicznych jak i zdrowotnych.

W ostatnich miesiącach coraz więcej firm zapowiedziało wprowadzenie roślinnych zamienników mięsa na chiński rynek - to są zarówno chińskie firmy Zhenmeat oraz Starfield, jak i amerykański Beyond Meat, który nawiązał współpracę zarówno z chińskimi oddziałami Starbucks jak i KFC oraz Impossible Foods.

Produkty marki Harvest Gourmet będą produkowane w chińskiej fabryce Nestle w mieście Tiencin - informuje Reuters. A ich sprzedaż będzie odbywała się poprzez sklep on-linowy na platformie sprzedażowej Tmall - należącej do Alibaba Group. Do końca tego roku mają się też pojawić w supermarketach Hema, także należących do Alibaba Group.

Roślinne mięso Harvest Gourmet jest już dostępne w sklepach w Australii i Nowej Zelandii.