Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy zalani winem bezalkoholowym

Wino korzysta z mody na alkohole bez alkoholu – sprzedaż tego trunku bez procentów wzrosła w ciągu roku aż ośmiokrotnie. A pozbawienie wina alkoholu odchudza je też... z kalorii.

Aktualizacja: 16.09.2019 12:11 Publikacja: 15.09.2019 21:00

Wino bez alkoholu – nowość m.in. dla osób na diecie

Wino bez alkoholu – nowość m.in. dla osób na diecie

Foto: AdobeStock

Na rynku wina żywiołowo rozwija się nowa moda. Prosecco nie jest już jedynym przebojem, goni je nowy trend na wino – bez alkoholu. Sprzedaż wina stołowego bez procentów wzrosła ośmiokrotnie, a sprzedaż bezalkoholowej wersji wina musującego – aż 11 razy w skali roku.

Jak wynika z analizy rynku przygotowanej na prośbę „Rzeczpospolitej" przez Nielsena, wino bezalkoholowe jest dopiero na początku drogi, ale tempo rozwoju ma imponujące. W ciągu ostatniego roku (12 miesięcy, do końca lipca 2019 r.) wartość sprzedanego wina bez procentów skoczyła z 0,5 mln zł do blisko 4 mln zł, a sprzedaż wina musującego ze 122 tys. zł do 1,4 mln zł.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama