McDonald's testuje nowe frytki. To może być prawdziwy hit

Pierwsze lokale w Holandii, Szwecji i Norwegii oraz Singapurze wprowadziły do swojej oferty nowe frytki - z batatów. Jeśli testy zakończą się sukcesem, to amerykańska sieć może wprowadzić je w swoich lokali na całym świecie.

Aktualizacja: 23.08.2018 17:00 Publikacja: 23.08.2018 12:12

McDonald's testuje nowe frytki. To może być prawdziwy hit

Foto: Adobe Stock

Już kilka lat temu McDonald's testował frytki z batatów w USA, ale po fazie testowej nie zdecydowano, że mają trafić do regularnego restauracyjnego menu. Frytki sprzedawane w skandynawskich restauracjach są według klientów "przepyszne" i coraz więcej osób uważa, że powinny być sprzedawane wszędzie.

Na Twitterze coraz więcej osób apeluje do McDonald's, by frytki z batatów stały się stała pozycja menu sieci na całym świecie.

McDonald's nie jest pierwszą światową siecią fast food, która zdecydowała się na testowanie frytek z batatów. W 2012 roku do menu wprowadził je Burger King, ale okazało się, że nu=ie były tak popularne jak zakładano i zniknęły z menu.

Bataty, czyli słodkie ziemniaki, mają więcej wartości odżywczych i zdrowotnych niż tradycyjne ziemniaki. Są cennym źródłem witamin A, C oraz witaminy z grupy B (B1, B2, B6). Bataty są także źródłem ?-karotenu i polifenoli - naturalnych przeciwutleniaczy. Mają też niski indeks glikemiczny (50) i zawierają 86 kcal na 100 g czyli mniej więcej tyle co zwykłe ziemniaki.

Już kilka lat temu McDonald's testował frytki z batatów w USA, ale po fazie testowej nie zdecydowano, że mają trafić do regularnego restauracyjnego menu. Frytki sprzedawane w skandynawskich restauracjach są według klientów "przepyszne" i coraz więcej osób uważa, że powinny być sprzedawane wszędzie.

Na Twitterze coraz więcej osób apeluje do McDonald's, by frytki z batatów stały się stała pozycja menu sieci na całym świecie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”