Reklama

Michelin: restauracja ma być też dla zwykłych ludzi

Maleńka tokijska restauracja w podziemiu, w której jadł Barack Obama, pokazana w filmie dokumentalnym „Jiro Dreams of Sushi”, nie weszła do tegorocznego Przewodnika Michelina, bo nie przyjmuje rezerwacji od zwykłych ludzi.

Aktualizacja: 28.11.2019 04:41 Publikacja: 27.11.2019 11:17

Kadr z filmu Jiro Dreams of Sushi (2011)

Kadr z filmu Jiro Dreams of Sushi (2011)

Foto: Flickr /18r

„Sukiyabashi Jiro Honten” dysponująca 10 miejscami przy kontuarze, prowadzona przez 94-letniego Jiro Ono, powszechnie uważanego za jednego z największych na świecie kucharzy od sushi, miała trzy gwiazdki Michelin Guide od czasu opublikowania w 2007 r. pierwszego przewodnika po lokalach gastronomicznych w Tokio. Wraz z inną 3-gwiazdkową „Sushi Saito” nie znalazła się jednak w Przewodniku Michelina 2020, bo obie nie przyjmują rezerwacji od zwykłych ludzi — wyjaśnili twórcy przewodnika.

Lokal pana Ono padł najwyraźniej ofiarą własnego sukcesu, zwłaszcza wśród turystów, a przyczynił się do tego film dokumentalny z 2011 r. o jego szefie w okularach, który tłumaczył, jak masuje ośmiornicę, aby zmiękła przed gotowaniem — pisze Reuter.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama