fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Burgery dla wegan dają nieźle zarobić

www.beyondmeat.com
Notowania spółki Beyond Meat wzrosły od debiutu na giełdzie Nasdaq o ponad 150 proc., a biorąc pod uwagę cenę sprzedaży w IPO – o ponad 660 proc.

Ofertę akcji Beyond Meat można uznać za jedną z najbardziej udanych na Wall Street w ostatnich latach. Producent wegańskich substytutów mięsa zadebiutował na rynku Nasdaq na początku maja. Od początku popyt inwestorów na walory spółki był tak duży, że Beyond Meat musiał podwyższać przedział cenowy oferowanych akcji. Ostatecznie wszystkie akcje zostały objęte po 25 USD za sztukę. W dniu debiutu handel wystartował od 46 USD, a zakończył dzień na poziomie 65,75 USD. Oznacza to, że był to najlepszy debiut spółki na amerykańskiej giełdzie, biorąc pod uwagę wzrost notowań w pierwszym dniu, od czasu bańki dotcomów z 2000 r.

Przez ostatnie dwa miesiące inwestorzy wciąż podbijali cenę akcji w związku z pozytywnymi sygnałami z rynku na temat pespektyw dla firmy. Barclays przewiduje, że rynek produktów bezmięsnych może osiągnąć wartość 140 mld USD w ciągu następnej dekady. Byłby to ogromny wzrost, biorąc pod uwagę, że w 2018 r. wartość tego rynku mieściła się w przedziale 1-5 mld USD.

Ponadto „The Wall Street Journal” informował, że popyt na bezmięsne hamburgery jest tak duży, że firmy mają trudności, aby sprostać zamówieniom. Beyond burger to flagowy produkt firmy, generujący najwyższe przychody, dlatego informacja o wzmożonym popycie spowodowała dalszy wzrost notowań Beyond Meat. Według „WSJ” Beyond Meat i Impossible Foods, dwaj najwięksi producenci substytutu mięsa w USA, nie są w stanie zrealizować wszystkich zamówień z restauracji, które wprowadzają do swoich menu bezmięsne burgery.

Beyond Meat podpisał również umowę z Zandbergen World Finest Meat na budowę zakładu produkcyjnego w Holandii. Według planów obiekt ma zostać ukończony w I kwartale przyszłego roku. Będzie to pierwszy zakład produkcyjny firmy poza USA, który ma dostarczać produkty klientom z Europy.

Produkty firmy są dostępnie w ponad 50 krajach, w tym także w Polsce. W samej Ameryce roślinne substytuty mięsa spod szyldu Beyond Meat są dostępne w 27 tys. sklepów i restauracji.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA