Reklama

Podatek od cukru działa. Zmniejsza sprzedaż słodzonych napojów

Wprowadzony w Filadelfii „podatek od cukru” przyczynił się do spadku sprzedaży słodzonych napojów. Krytycy jednak narzekają, że „źle wpływa na drobnych przedsiębiorców”.

Aktualizacja: 15.05.2019 14:12 Publikacja: 15.05.2019 13:47

Podatek od cukru działa. Zmniejsza sprzedaż słodzonych napojów

Foto: Bloomberg

W Filadelfii od stycznia 2017 roku obowiązuje „podatek od cukru” doliczany do ceny słodzonych napojów gazowanych. Miejscowy samorząd dolicza 1,5 centa podatku za uncję napoju słodzonego cukrem lub słodzikiem (ok. 50 centów za litr), co przełożyło się na wzrost cen.

Celem władz Filadelfii była walka z otyłością wśród mieszkańców miasta. Przy wprowadzaniu podatku szacowano, że 68 procent dorosłych i 41 procent małoletnich mieszkańców miasta jest otyłych lub ma nadwagę. Krytycy podatku twierdzili wówczas, że podatek nie przyczyni się do zmniejszenia ogólnej sprzedaży słodkich napojów, a tylko przesunie ją poza granice miasta. Okazuje się jednak, że krytycy podatku mieli mniej racji niż można byłoby sądzić.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama