Podatek od cukru działa. Zmniejsza sprzedaż słodzonych napojów

Wprowadzony w Filadelfii „podatek od cukru” przyczynił się do spadku sprzedaży słodzonych napojów. Krytycy jednak narzekają, że „źle wpływa na drobnych przedsiębiorców”.

Aktualizacja: 15.05.2019 14:12 Publikacja: 15.05.2019 13:47

Podatek od cukru działa. Zmniejsza sprzedaż słodzonych napojów

Foto: Bloomberg

W Filadelfii od stycznia 2017 roku obowiązuje „podatek od cukru” doliczany do ceny słodzonych napojów gazowanych. Miejscowy samorząd dolicza 1,5 centa podatku za uncję napoju słodzonego cukrem lub słodzikiem (ok. 50 centów za litr), co przełożyło się na wzrost cen.

Celem władz Filadelfii była walka z otyłością wśród mieszkańców miasta. Przy wprowadzaniu podatku szacowano, że 68 procent dorosłych i 41 procent małoletnich mieszkańców miasta jest otyłych lub ma nadwagę. Krytycy podatku twierdzili wówczas, że podatek nie przyczyni się do zmniejszenia ogólnej sprzedaży słodkich napojów, a tylko przesunie ją poza granice miasta. Okazuje się jednak, że krytycy podatku mieli mniej racji niż można byłoby sądzić.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne