Raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego o funkcjonowaniu korytarzy życia w mieście i "na trasie"

Zasada umożliwienia przejazdu służbom ratowniczym sprawdza się na najszybszych drogach. W ruchu miejskim działa rzadko.

Aktualizacja: 14.07.2021 06:20 Publikacja: 13.07.2021 18:39

Raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego o funkcjonowaniu korytarzy życia w mieście i "na trasie"

Foto: Adobe Stock

Obowiązek tworzenia korytarzy życia obowiązuje od 6 grudnia 2019 r. Przyszedł czas na pierwsze podsumowania. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma już gotowy raport w tej sprawie. Wynik? Konieczne są zmiany, a winni złamania zasad nie unikają mandatów. Dowód? Tylko po jednym wypadku na autostradzie A4 kary za obejście korytarza poniosło ponad 50 kierowców.

Kiedy tworzy się korytarz? Gdy trzeba umożliwić służbom ratowniczym szybkie dotarcie na miejsce zdarzenia drogowego, a także gdy zwężenie drogi ogranicza liczbę dostępnych pasów. Praktyka stosowania korytarzy życia jest na bieżąco oceniana. Jak?

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów