W grudniowe wieczory popularne restauracje w większych miastach mają zwykle komplety gości. To zasługa tradycji, która skłania pracodawców do organizowania świątecznych spotkań dla kontrahentów i pracowników. Choć część firm stawia na wigilie czy tzw. śledziki urządzane w biurach czy przyzakładowych stołówkach, to popularne są także mniej lub bardziej formalne gwiazdkowe spotkania w restauracjach czy w klubach.
Jak wynika z tegorocznego sondażu agencji zatrudnienia Randstad, takie świąteczno-integracyjne imprezy zorganizuje prawie połowa polskich firm. To od lat najbardziej popularny benefit z okazji świąt Bożego Narodzenia, które motywują do specjalnych wydatków niemal dziewięciu na dziesięciu pracodawców.
Świąteczna motywacja
Zazwyczaj firmy (37 proc. badanych) szykują dla pracowników jeden gwiazdkowy benefit, ale co czwarta przewiduje dwa, a co siódma nawet trzy dodatkowe świadczenia. Najczęściej pracodawcy łączą świąteczne spotkanie z bonami podarunkowymi albo specjalną premią na gwiazdkę.
Zdaniem Moniki Hryniszyn, członka zarządu i dyrektor personalnej Randstad Polska, polskie firmy dostrzegają siłę tradycji i szczególne miejsce, które w tej tradycji mają święta Bożego Narodzenia. – Nie tylko chcą przy tej okazji obdarowywać swoich pracowników, ale też zachęcać ich do integracji i budowania miłej atmosfery w środowisku zawodowym – dodaje Monika Hryniszyn.