Reklama
Rozwiń
Reklama

Witold M. Orłowski: Jeszcze bardziej ślepa uliczka

Nieco ponad rok temu nazwałem politykę sztucznego zamrożenia cen prądu dla gospodarstw domowych ślepą uliczką.

Aktualizacja: 15.01.2020 21:57 Publikacja: 15.01.2020 21:00

Witold M. Orłowski: Jeszcze bardziej ślepa uliczka

Foto: Adobe Stock

Zaaferowany zbliżającymi się wyborami rząd bez wahania wszedł jednak w tę uliczkę. A im dalej w nią teraz wchodzi, tym bardziej ta uliczka jest ślepa. Zupełnie tak, jak to było z Kubusiem Puchatkiem, który im bardziej zaglądał do domku, szukając Prosiaczka, tym trudniej mu było przyjaciela tam znaleźć.

Dlaczego jest to ślepa uliczka? Sztuczne powstrzymywanie wzrostu cen poprzez budżetowe dopłaty lub rezygnację z części podatku można sobie wyobrazić (oczywiście z ważnych powodów społecznych – ale czyż wygranie wyborów nie jest bardzo ważnym powodem społecznym?).

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama