Reklama

Czy blockchain może zmienić internet nawet mimo krachu bitcoina

Do naszych drzwi puka kolejna internetowa rewolucja – wieszczą specjaliści od cyfrowych technologii. Zmiecie monopole, a nam da z powrotem władzę nad naszą tożsamością, czyniąc wszystkich równymi w sieci. Czy to marzenie się ziści, czy znów zarobią na nim tylko nieliczni?

Aktualizacja: 18.02.2018 06:27 Publikacja: 17.02.2018 23:01

Czy blockchain może zmienić internet nawet mimo krachu bitcoina

Foto: shutterstock

Prawie 2,2 miliarda ludzi używa aktywnie Facebooka, to więcej niż co czwarty mieszkaniec globu i więcej niż co drugi użytkownik internetu. Nie było w historii ludzkości firm, z których usług korzystałoby więcej ludzi niż z wyszukiwarki Google'a (ok. 75 proc. internautów) i portalu społecznościowego stworzonego przez Marka Zuckerberga. Skala działalności obu koncernów jest bezprecedensowa.

Bez względu na rasę, wyznanie, wykształcenie czy poglądy użytkowników Facebooka łączą dwie rzeczy – dobrowolnie założyli w tym serwisie konta i dobrowolnie zapełniają portal treścią, w mniejszym lub większym stopniu ujawniając, kim są, skąd pochodzą, w co wierzą, co lubią, a czego nie. FB w zasadzie żadnych treści nie tworzy. Co najwyżej pozyskuje dodatkowe informacje o użytkownikach dzięki analizie ich postów.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Reklama
Reklama