Opel pokazuje nową limuzynę marki

Opel po raz pierwszy zaprezentował w środę rano zdjęcia i szczegóły nowego flagowy modelu marki. Opel Insignia Grand Sport jest następcą Insignii pierwszej generacji, która do tej pory znalazła blisko 900 tys. nabywców.

Aktualizacja: 07.12.2016 10:18 Publikacja: 07.12.2016 09:51

Foto: www.opel.com

Kolejna generacja tego udanego samochodu jest obszerniejsza, bardziej komfortowa, lżejsza i napakowana technicznymi nowinkami. Samochód zostanie oficjalnie pokazany na salonie w Genewie w marcu przyszłego roku.

Wygodniejsza, nowocześniejsza

Nowa Insignia opiera się na zupełnie nowej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Projektanci nadali Insignii Grand Sport sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Podobnie jak w przypadku Opla Astry, przy projektowaniu nowej Insignii wiele uwagi poświęcono wydajności. Ulepszona konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu o 175 kilogramów. Zastosowano nowe rozwiązania techniczne, jak napęd na wszystkie koła z systemem wektorowania momentu obrotowego czy nową ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Auto jest wyposażone w szereg rozwiązań, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie Opla opracowali drugą generację systemu oświetlenia drogi przeznaczoną do Insignii. Reflektory w tym samochodzie reagują szybciej, działają z większą precyzją i świecą z większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Do tego dochodzi asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery zapewniające widok wokół całego pojazdu. W aucie nie zabrakło systemu multimedialnego i opcji łączności najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.

Sportowy wygląd

Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. Rozstaw osi w nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. Z kolei linia dachu znajdująca się o 29 milimetrów niżej podkreśla dynamikę atletycznej i eleganckiej sylwetki typowej dla coupe.

Wyrazisty grill i wąskie reflektory wizualnie poszerzają przód, nadając mu zdecydowany charakter. Krata wlotu powietrza jest osadzona niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem, co podkreśla solidność sylwetki. Nowa Insignia Grand Sport ma przy tym współczynnik oporu aerodynamicznego 0,26, który należy do najniższych w tej klasie pojazdów. Kontur szyb bocznych jest zaznaczony tylko górną, chromowaną listwą, a typowa dla nadwozia coupa linia dachu optycznie obniża samochód. Z tyłu proste linie w połączeniu z charakterystycznymi światłami LED z motywem podwójnego skrzydła sprawiają, że samochód wygląda na szerszy niż w rzeczywistości. Nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED jest zintegrowane z krawędzią dachu. - Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością - powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel.

Komfortowe wnętrze

Jak każdy model Opla, Insignia zapewnii dostęp do rozrywki i kompleksową łączność za pośrednictwem systemów multimedialnych z najnowszymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym, będzie można go teraz ładować bezprzewodowo. Wraz z nową Insignią wprowadzona zostanie nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca systemu OnStar będzie mógł np. pomóc w rezerwacji hotelu.

W nowym flagowcu marki znajdą się fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken - kampanii na rzecz zdrowych pleców. Zastosowano w nich połączenie elektrycznego ustawiania bocznych segmentów fotela oraz funkcji masażu, pamięci i wentylacji. Wszystkie te elementy można regulować na wiele sposobów. Z kolei pasażerowie podróżujący z tyłu będą mieć do dyspozycji ogrzewanie skrajnych siedzeń.

Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

Biznes
Anna Pruska, prezeska Comarchu: Ekspansja zagraniczna jest dla nas w tym roku kluczowa
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biznes
Niemcy: Europa jest otwarta na chińskie samochody, ale nie za wszelką cenę
Biznes
Firmy coraz więcej pieniędzy wydają na krajowy sport. Będzie rekord?
Biznes
Poczta Polska dostanie wielki przelew z budżetu państwa
Biznes
Igor Klaja, prezes 4F: Budujemy polskiego Adidasa