Rok temu sprzedaż skoczyła o 46 proc., bo producenci i dealerzy pozbywali się maksymalnie aut przed wejściem w życie nowej procedury sprawdzania emisji spalin WLTP. Podstawa do porównania była więc niekorzystna. Nie zmienia to faktu, że od 1 stycznia rynek nowych samochodów zmalał o 3 proc. do 1 467 926 - podał portal AutoPlus

Udział firm francuskich zmalał  o 15 proc. Renault sprzedał  w sierpniu o 24 proc. mniej i o 6 proc. od początku roku, Dacia nawet o 29 proc., choć do początku roku notuje spadek tylko o 4 proc. Grupa PSA wypadła lepiej, ze spadkiem tylko o 5,4 proc., a od 1 stycznia zwiększyła sprzedaż o 1,48 proc. Citroen zanotował minus 9 proc. (+6,71 proc. od 1 stycznia), Peugeot -5 (-2 od 1 stycznia), Opel, który nie skorzystał na wyprzedaży rok temu, teraz ograniczył spadek do 1,11 proc. i poprawił się o 4,8 proc. po 8 miesiącach. Najlepiej wypadła marka DS ze skokiem o 30 proc., co dało jej skromną poprawę o 0,77 proc. - informuje "La Tribune".

Wśród firm zagranicznych Volkswagen zmniejszył sprzedaż o 14,8 proc.,  Audi o 25 proc., tylko Seat zwiększył o 7,5 proc; po 8 miesiącach grupa zanotowała wzrost sprzedany o 2,2 proc.

Największym przegranym tego lata i od początku roku jest Fiat Chrysler ze spadkami o 35 i 13 proc. Fiat sprzedał mniej o 28 proc. (-10 od 1 stycznia), Jeep -50 i -21 proc., a Alfa Romeo o -84 i -65 proc. Źle wypadł też partner Renaulta, Nissan ze spadkiem o 65 i 40 proc.

Tylko Daimler może być zadowolony z sierpnia (+60) i 8 miesięcy (+17) dzięki Smartowi (+76). Za nim znalazły się Toyota (+13,3), Hyundai (+9,1) i Volvo (+4,5).