Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.06.2021 06:34 Publikacja: 16.06.2021 21:00
Foto: Bloomberg
W wydanym w środę raporcie zrzeszająca pozarządowe organizacje działające na rzecz czystego transportu T&E uważa, że władze Unii Europejskiej powinny tak ustalić wiążące cele redukcji emisji CO2 z samochodów, by dwie trzecie nowych aut sprzedawanych w 2030 r. było w pełni elektrycznych. W 2035 r. napęd elektryczny powinny mieć już wszystkie nowe samochody.
Dla realizacji tych planów do unijnych regulacji należałoby wprowadzić wyższy cel redukcji emisji CO2 z nowych samochodów wobec obowiązującego od ub.r. limitu (średnio 95 g/km CO2 na samochód) – o 25 proc. w 2025 r. i o 40 proc. w dwa lata później. – Jest to niezbędne, by elektryczne samochody były dostępne, a europejski przemysł motoryzacyjny konkurencyjny na światowych rynkach – stwierdza T&E. Kolejnym etapem było zredukowanie emisji o 65 proc. w 2030 r., a następnie całkowite wycofanie pojazdów z silnikami spalinowymi w 2023 r.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Indyjski regulator rynku giełdowego oddalił zarzuty manipulacji akcjami i oszustw finansowych wobec miliardera G...
PFR Ventures przeznacza aż 240 mln zł na innowacje – pieniądze trafią do trzech nowych funduszy VC. Na rynek tra...
Urząd zawiadujący telekomunikacją, pocztą, a za chwilę również internetem, nie ma od dziś prezesa. Ministerstwo...
Raport BloombergNEF ujawnia, że banki wciąż więcej inwestują w paliwa kopalne niż w czystą energię. USA i Chiny...
Indeks Nasdaq Biotechnology od kwietnia urósł o jedną czwartą. Natomiast na GPW branża nadal jest w niełasce. Na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas