Auto pojawi się na rynku za 3 lata, ale konsumenci będą mogli obejrzeć wersję koncepcyjną o nazwie Qs Inspiration na salonie samochodowym w Szanghaju w dniach 18-25 kwietnia.

"Chiny mają największy na świecie potencjał wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w segmencie premium" - oświadczył szef Infiniti, Christian Meunier w komunikacie, z którym zapoznał się Reuter.

Nie było od razu jasne, czy Infiniti zamierza produkować pierwsze e-auto na innych rynkach. Rzecznik firmy oświadczył jednak, że marka nie zamierza eksportować tej limuzyny z Chin. Jest częścią długoterminowej strategii firmy znacznego zelektryfikowania napędu gamy.

Przedstawiciele tej marki mówili, że od 2021 r. każdy model Infiniti będzie całkowicie elektryczny albo hybrydowy (e-Power). Nowa limuzyna będzie produkowana według nowej elastycznej architektury specjalnie dostosowanej do napędu elektrycznego. Stylistyka, zwłaszcza wnętrza będzie zdecydowanie różnić się od obecnych modeli - powiedział szef projektantów Karim Habib. - Samochód będzie mieć np. płaską podłogę, a pasażer będzie mógł założyć nogę na nogę albo wyciągnąć je - powiedział.

W segmencie luksusu Infiniti będzie rywalizować z Modelami S i X Tesli, a także z kolejnymi wersjami Audi, BMW, Mercedesa i Lexusa.