Reklama
Rozwiń

Nie doczekamy się obniżek. Samochody mogą tylko drożeć

Zaostrzane normy emisji wymagające zmian technologicznych będą odbijać się na cenach aut z napędem spalinowym. Do wzrostu kosztów produkcji przyczyni się też jej niższa efektywność.

Publikacja: 22.03.2021 20:00

Niedobory elektronicznych komponentów zmusiły koncerny do ograniczenia produkcji

Niedobory elektronicznych komponentów zmusiły koncerny do ograniczenia produkcji

Foto: shutterstock

W lutym średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego na polskim rynku przekroczyła 131 tys. zł – wylicza Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jeszcze w styczniu była o 2 tys. zł niższa. To efekt wzrostu w segmencie premium, gdzie w styczniu rejestrowane auta kosztowały średnio niespełna 234,3 tys. zł, a w miesiąc później już ponad 239 tys. zł. W segmencie aut popularnych wzrost był niewielki: około pół tysiąca złotych. – To wynika ze struktury sprzedaży, w której coraz większy udział ma segment premium. Rosnąca popularność aut tej grupy ma bowiem znaczący wpływ na wzrost cen na całym rynku sprzedaży nowych samochodów – mówi Dariusz Balcerzyk, ekspert Samaru.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI