Wszyscy wpłacili po 2500 euro, a 10 tys. klientów złożyło już potwierdzone zamówienia na kupno tego auta, którego cena zaczyna się od 100 tys. euro — poinformował i dodał, że ta liczba przekroczyła oczekiwania producenta.

Blume podkreślił, że jego firma notuje już nadzwyczajną koniunkturę, w tym roku zatrudniła dodatkowe 2 tys. pracowników, zwiększyła obroty o 7 proc., a marża operacyjna 16,3 proc. okazała się największa w sektorze motoryzacji.

Porsche zaczął wysyłkę Taycanów do salonów w Stanach w grudniu, do innych krajów zacznie to wkrótce potem, w 2020 r. zamierza dostarczyć 20 tys. sztuk.

- Opracowanie dla Taycana całkowicie nowej struktury było dla Porsche odważny, ryzykownym i kosztownym posunięciem. Porsche jest pod tym względem bardziej konsekwentny od Daimlera i Audi. A to się teraz liczy — powiedział Stefan Reindl, szef Instytutu Przemysłu Samochodowego odnotował „Handelsblatt”.

Niemcy spieszą się z powodu konkurencji Tesli, która w listopadzie ogłosiła, że zbuduje pierwszy w Europie zakład i ośrodek projektowania pod Berlinem. Teraz prowadzi negocjacje w sprawie kupna działki, budowa zakładu zacznie się na wiosnę — podał Reuter za „Bild Zeitung”.