Audiowizualny tort głównie dla Amerykanów

Osiem z dziesięciu firm o najwyższych na świecie wpływach z rynku audiowizualnego to koncerny z USA. Rosną w siłę m.in. dzięki konsolidacjom.

Publikacja: 15.11.2015 21:00

Foto: Rzeczpospolita

Jak podliczyło Europejskie Obserwatorium Audiowizualne (EAO) w najnowszej wersji swojego corocznego raportu o rynku audiowizualnym, na koniec ubiegłego roku światową czołówkę – dziesięć największych firm pod względem przychodów z rynku audiowizualnego – zdominowały koncerny zarejestrowane w USA.

W Europie rządzą miejscowi giganci

Pozostało 94% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi