To, jak wiele reklam suplementów diety i leków dostępnych bez recepty pojawia się w największych mediach, potwierdzają niedawne badania przeprowadzone przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wynika z nich, że po trzech kwartałach ubiegłego oku już prawie co czwarta reklama pokazana widzom czterech największych kanałów ogólno tematycznych (TVP1, TVP2, TVN i Polsatu) promowała produkty lecznicze, suplementy i wyroby medyczne. Ten odsetek od lat systematycznie rośnie, a wiarygodność wielu z tych reklam pozostawia wiele do życzenia.
Sprawą reklam mocniej interesuje się ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, we współpracy z którym w ubiegłym tygodniu przedstawiciele branży zaprezentowali wstępne założenia dotyczące kodeksu dobrych praktyk w zakresie reklamy, z których UOKiK będzie korzystał przy rozpatrywaniu przypadków reklam naruszających dobre obyczaje przyjęte w branży. - Zdaniem urzędu niezbędne jest, aby propozycje zostały uzupełnione tak, aby kode...
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.