fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Reklamy suplementów diety będą musiały się zmienić

123RF
Ich producenci będą bardziej pilnować wiarygodności swoich reklam, UOKiK chce, by wydawcy zmienili zapisy w stopkach gazet wykluczające ich odpowiedzialność za treści zawarte w reklamach. Sprawą reklam m.in. suplementów zajmuje się też resort zdrowia.

To, jak wiele reklam suplementów diety i leków dostępnych bez recepty pojawia się w największych mediach, potwierdzają niedawne badania przeprowadzone przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wynika z nich, że po trzech kwartałach ubiegłego oku już prawie co czwarta reklama pokazana widzom czterech największych kanałów ogólno tematycznych (TVP1, TVP2, TVN i Polsatu) promowała produkty lecznicze, suplementy i wyroby medyczne. Ten odsetek od lat systematycznie rośnie, a wiarygodność wielu z tych reklam pozostawia wiele do życzenia.

Sprawą reklam mocniej interesuje się ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, we współpracy z którym w ubiegłym tygodniu przedstawiciele branży zaprezentowali wstępne założenia dotyczące kodeksu dobrych praktyk w zakresie reklamy, z których UOKiK będzie korzystał przy rozpatrywaniu przypadków reklam naruszających dobre obyczaje przyjęte w branży. - Zdaniem urzędu niezbędne jest, aby propozycje zostały uzupełnione tak, aby kode...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA