Reklama

Reklamy suplementów diety będą musiały się zmienić

Ich producenci będą bardziej pilnować wiarygodności swoich reklam, UOKiK chce, by wydawcy zmienili zapisy w stopkach gazet wykluczające ich odpowiedzialność za treści zawarte w reklamach. Sprawą reklam m.in. suplementów zajmuje się też resort zdrowia.

Publikacja: 04.05.2016 22:00

Reklamy suplementów diety będą musiały się zmienić

Foto: 123RF

To, jak wiele reklam suplementów diety i leków dostępnych bez recepty pojawia się w największych mediach, potwierdzają niedawne badania przeprowadzone przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wynika z nich, że po trzech kwartałach ubiegłego oku już prawie co czwarta reklama pokazana widzom czterech największych kanałów ogólno tematycznych (TVP1, TVP2, TVN i Polsatu) promowała produkty lecznicze, suplementy i wyroby medyczne. Ten odsetek od lat systematycznie rośnie, a wiarygodność wielu z tych reklam pozostawia wiele do życzenia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama