Reklama
Rozwiń
Reklama

W mediach wciąż myślą o wielkich transakcjach

Kolejna wielka fuzja w branży stanęła pod znakiem zapytania, kiedy brytyjski odpowiednik UOKiK skrytykował rodzinę Murdochów za „zbyt duży wpływ na opinię publiczną".

Aktualizacja: 25.01.2018 06:53 Publikacja: 24.01.2018 20:00

W mediach wciąż myślą o wielkich transakcjach

Foto: 123RF

W ubiegłym roku na światowym rynku mediowym doszło do 1,85 tys. przejęć. To mniej więcej tyle samo co w 2016 r. (wzrost o 1,5 proc.). Choć łączna wartość dziesięciu największych planowanych fuzji spadła rok do roku aż o 39 proc., do 166 mld dol., nie można powiedzieć, że był to pod tym względem słaby lub nudny rok.

Na czele podsumowania przygotowanego przez bank inwestycyjny BerkeryNoyes znalazła się warta ponad 66 mld dol. fuzja wszech czasów, czyli przejęcie 21st Century Fox Ruperta Murdocha przez The Walt Disney Company. – Należy też pamiętać, że między 2015 i 2016 r. wartość dziesięciu największych transakcji się podwoiła, głównie za sprawą ogłoszonej w 2016 r. wartej 105,3 mld dol. akwizycji AT&T, które chciało kupić Time Warnera. W 2017 r. na rynku ogłoszono tylko dwie transakcje warte powyżej 10 mld dol., podczas gdy w 2016 były cztery, z kolei w 2015 r. żadnej – komentują autorzy raportu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama