Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.12.2020 15:10 Publikacja: 20.12.2020 15:10
Foto: Adobe Stock
Zawieszenie przepisów dotyczących liczby czasowych działek startów i lądowań wprowadzone w związku z pandemią na dawniej ruchliwych lotniskach wywołało ostre podziały. Tanie linie chcą jak najszybszego powrotu dawnych ustaleń wymagających od każdego przewoźnika wykorzystania 80 proc. slotów albo odstąpienia nadwyżki rywalom.
Komisja zaproponowała nowe przepisy o slotach na lato 2021. Pozwolą zachować liniom dotychczasowe, o ile wykorzystają 40 proc. z nich zamiast normalnie 80 proc. Komisarz ds. transportu, Adina Valean wyjaśniła, że propozycja zapewni pewną ulgę przewoźnikom, pozwoli sprawnie działać lotniskom, uchroni linie przed „lotami donikąd" z jednoczesnym zachowaniem konkurencji na rynku. Zauważyła, że „skutkiem obecnego zawieszenia przepisów jest zamrożenie konkurencji na poziomie z 2019 r., bo nie ma żadnego wymogu skutecznego wykorzystania mocy przewozowych. Pora wytyczyć szlak powrotu do normalnego stosowania przepisu +korzystaj albo strać go+"
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Źle wybrana lokalizacja, niedoszacowane koszty budowy, brak centrum zarządzania projektem, wreszcie ingerencja p...
Panamskie władze zaostrzyły politykę rejestracji statków handlowych. Panamska bandera stała się niedostępna dla...
Ponad 3 tysiące zatrudnionych w wojskowej części Boeinga głosowało za strajkiem. Odrzucili w całości nowy cztero...
Pierwsza połowa roku, mimo poważnych turbulencji geopolitycznych, była dla większości przewoźników europejskich...
Prośbą, groźbą i wieloma obietnicami prezes Embraera Francisco Gomes Neto zdołał wywalczyć zniesienie zaporowych...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas