Reklama
Rozwiń
Reklama

Następny odpis Rolls-Royce na problemy z silnikami

Brytyjski producent silników lotniczych odpisze kolejne 800 mln funtów na usuwanie problemów w silnikach Trent 1000, powodujących zakłócenia w liniach lotniczych, które musiały uziemić część B787 Dreamliner, np. PLL Lot trzy maszyny

Publikacja: 10.11.2019 19:20

Następny odpis Rolls-Royce na problemy z silnikami

Foto: Bloomberg

Rolls-Royce podał, że roczny zysk operacyjny i zasoby wolnej gotówki zmaleją do najniższego poziomu w jego prognozie, w obu wypadkach do ok. 600 mln funtów, bo koszty naprawy silników Trent 1000 dojdą w latach 2017-23 do 2,4 mld funtów.

Prezes RR, Warren East powiedział, że firma wyda więcej na części i na zastępcze silniki, aby skrócić czas uziemienia samolotów, gdy producent silników wymienia w oryginalnych łopatki turbiny. — Chcemy, by te samoloty wracały szybciej na niebo, dać liniom lotniczym większą widoczność, kiedy silniki muszą być serwisowane, większą pewność w planowaniu, także jasność dla inwestorów — powiedział dziennikarzom w relacji Reutera.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama