Kierownictwo easyJeta bez zmian

Założycielowi i największemu udziałowcowi easyJeta, Steliosowi Haji-Ioannou nie udało się zmienić składu kierownictwa linii podczas nadzwyczajnego WZA.

Publikacja: 24.05.2020 13:38

Kierownictwo easyJeta bez zmian

Foto: Bloomberg

Prezydent taniej brytyjskiej linii lotniczej John Barton poinformował podczas wideokonferencji, że propozycje złożone przez Brytyjczyka greckiego pochodzenia zostały odrzucone. Ponad 99 proc. uczestników wirtualnego WZA udzieliło poparcia kierownictwu linii. — Przemysł lotniczy stoi wobec bezprecedensowych wyzwań, bezpośrednim priorytetem rady dyrektorów było podjęcie niezbędnych kroków dla pomyślnego pokierowania easyJetem w tym okresie niepewności. rada dąży do dobrych stosunków ze wszystkimi udziałowcami i ma nadzieę na wznowienie konstruktywnych stosunków z Sir Steliosem — oświadczył Barton.

Gdy pandemia doprowadziła do wstrzymania lotów na świecie, a samoloty easyJeta parkowały w różnych miejscach na świecie, Haji-Ioannou nasilił publiczną kampanię nacisków na kierownictwo linii, by zrezygnowała z zamówienia 107 samolotów Airbusa za 5,6 mld dolarów, bo jego zdaniem ten zakup może doprowadzić linię do bankructwa. Doprowadził do zwołania wirtualnego WZA, aby akcjonariusze usunęli szefa rady dyrektorów Johna Bartona, prezesa Johana Lundgrena, dyrektora finansowego Andrew Findlaya i jednego członka tej rady, Andreasa Bierwirtha.

Kierownictwo linii twierdzi, że jej sytuacja finansowa jest na tyle dobra, że przetrwa ten kryzys, a nowe samoloty są konieczne do wymiany starszej floty i pozwolą zachować konkurencyjność, gdy dojdzie do wznowienia lotów.

Haji-Ioannou jest tak bardzo przeciwny kupowaniu airbusów, że zaproponował 5 mln funtów nagrody każdemu, kto dostarczy mu informacji pozwalających anulować zamówienie w Airbusie. Będzie nadal szukać powodów, dla których linia zgodziła się zamówić te samoloty.

Loty od 15 czerwca, w maseczkach

easyJet ogłosił o wznowieniu od 15 czerwca małej liczby połączeń, z obowiązkiem zakrywania twarzy maseczkami ochronnymi przez podróżnych i personel pokładowy, który nie będzie roznosić posiłków i zadba dokładniejsze czyszczenie kabin.

Loty zostaną wznowione na tych trasach, na których linia spodziewa się dostatecznego popytu zapewniającego zyskowność. Przewoźnik nie sprecyzował, jaką część swej mocy przewozowej chce uruchomić w lipcu. Ze względu na 14-dniową kwarantannę przybywających z zagranicy easyJet skupi się na krajowych lotach z Gatwick, Bristolu, Edynburga i Belfastu oraz z Paryża-CDG, Nicei i Tuluzy we Francji, przewiduje też minimalną liczbę szlaków z Genewy.

Prezydent taniej brytyjskiej linii lotniczej John Barton poinformował podczas wideokonferencji, że propozycje złożone przez Brytyjczyka greckiego pochodzenia zostały odrzucone. Ponad 99 proc. uczestników wirtualnego WZA udzieliło poparcia kierownictwu linii. — Przemysł lotniczy stoi wobec bezprecedensowych wyzwań, bezpośrednim priorytetem rady dyrektorów było podjęcie niezbędnych kroków dla pomyślnego pokierowania easyJetem w tym okresie niepewności. rada dąży do dobrych stosunków ze wszystkimi udziałowcami i ma nadzieę na wznowienie konstruktywnych stosunków z Sir Steliosem — oświadczył Barton.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego