O zawieszenie „na czas nieokreślony" rozmów z „kilkoma zainteresowanymi" liniami, poinformował gazetę RBK Anatolij Sierdiukow, szef klastra lotniczego zbrojeniowej korporacji państwowej Rostech. Powodem ma być pandemia i kryzys w branży lotniczej.
Według Sierdiuowa, Regional Aircraft, spółka zależna korporacji Irkut (produkuje SSJ 100), powróci do omawiania szczegółów transakcji, gdy sytuacja z pandemią się unormuje. Jakich innych, poza Norwegian Air przewoźników interesuje rosyjski samolot, Sierdiukow nie wymienił.
W ostatnich latach zagraniczne linie lotnicze pozbywały się SSJ 100 z powodu nieefektywności maszyny i problemów w obsłudze samolotu. Obecnie jedynym zagranicznym przewoźnikiem, który nadal posiada te samoloty we flocie, jest meksykański Interjet.
W Rosji głównym operatorem Superjet pozostaje Aeroflot. W sierpniu pojawiła się informacja, że 59 samolotów pasażerskich może kupić PSK Leasing, który jest częścią państwowego Promswiazbanku.
Władze rosyjskie liczą, że po pandemii koronawirusa sprzedaż SSJ 100 ulegnie poprawie. Wicepremier Jurij Borysow zasugerował, że samolot znajdzie zbyt w Meksyku i Chinach.