Reklama

Tylko jeden chętny na Suchoje

Nie udało się Rosjanom sprzedać jakiegokolwiek egzemplarza SSJ100 zagranicznym liniom lotniczym. W tej sytuacji jedynym klientem pozostaje Aerofłot.

Aktualizacja: 22.02.2020 07:10 Publikacja: 21.02.2020 16:24

Tylko jeden chętny na Suchoje

Foto: Bloomberg

Suchoje miały być rosyjską odpowiedzią na maszyny produkowane przez Airbusa, Boeinga, Bombardiera i Embraera. Pierwsze egzemplarze zaczęły latać jeszcze w 2011 roku, a niskokosztowi przewoźnicy byli nimi zainteresowani, bo były znacznie tańsze niż znanej konkurencji. Plany były więc wielkie, ale kolejne linie zagraniczne – Meksykanie, Belgowie i Irlandczycy rezygnowali z utrzymania Suchojów w swojej flocie. W tej chwili Meksykanie z linii InterJet usiłują sprzedać 22 SSJ100, ale nie są w stanie znaleźć chętnych. Główny powód to awaryjność tych maszyn i kłopoty z dostępnością komponentów. Nie pomogła także zeszłoroczna katastrofa pod Moskwą, w której zginęło 41 osób. Sukhoi Civil Aircraft Company jeszcze rzutem na taśmę usiłował „wcisnąć” Suchoje Norwegom kusząc ich prawami do lotów nad Syberią. Ostatecznie jednak Norwegian nie zdecydował się na włączenie SSJ100 do swojej floty. Dzisiaj lata tylko 142 Suchojów, wszystkie z nich na wewnętrznych trasach w Rosji. I żadna z rosyjskich linii nie planuje nowych zamówień.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Reklama
Reklama